Nem sokkal a GTI után a Golf még izmosabb R változatát is bemutatta a Volkswagen, és az összkerékhajtású csúcsmodellnek drift módja is lesz.
A Volkswagen egymás után mutatja be a Golf újabb és újabb változatait, a GTI és annak Clubsport kivitele után itt az abszolút csúcsmodell, a Golf R új generációja. Az elődjéhez hasonlóan ezt is a kétliteres, turbós négyhengeres benzinmotorral szerelték, ami ezúttal 320 lóerős teljesítmény és 420 Nm nyomaték leadására képes.
Az összkerékhajtással és a hétfokozatú DSG váltóval a Golf R még gyorsabb lett, 4,7 másodperc alatt sprintel százra,
és 250 km/óra a végsebessége, amit a Performance csomaggal 270-ig lehet kitolni. A Volkswagen szerint a Nürburgringen is gyorsabb lett a Golf R, az elődjénél 17 másodperccel hamarabb, 7 perc 53 másodperc alatt ér körbe.
Ehhez teljesen áttervezték, és az elődjéhez képest két centivel leültették a futóművét, aminek a geometriáját is megváltoztatták, hogy a Golf R ne csak egyenesben, hanem a kanyarokban is gyors legyen.
A különféle választható üzemmódok közt van Drift mód is, amikor a négykerék-hajtás több nyomatékot juttat a hátsó kerekekre.
Az összes Golf közül az R lett a legdögösebb a nagy légbeömlőkkel, a méretes hátsó szárnnyal és a legalább 18 colos, de akár 19 colos kerekekkel, az utastérben jobb fogású kormánykerekeket és kék cérnával varrt sportüléseket találsz.
A négy kipufogóvég mögé pedig felárért ropogósabb hangú Akrapovic kipufogórendszer kerül.