Még erősebb változatban is megjelent a Volkswagen sportkompaktja, itt a 300 lóerős Clubsport változat a nyolcadik generációs Golf GTI-ből.
A Golf GTI a teljesítményével sosem rohant a riválisok után, arra ott volt a jóval erősebb, és már alapból összkerékhajtású Golf R. A Clubsport változattal azonban rátett még egy lapáttal a Volkswagen, és olyan sportkompaktot hozott ki, ami a mindennapokban használható, de a pályanapokon is lehet élvezni.
Az alapokat a nemrég bemutatott Golf GTI adja, de agresszívebb külsőt szabtak neki
a nagyobb légbeömlős lökhárítóval és a hangsúlyosabb hátsó szárnnyal. A 18 és 19 colos méretben rendelhető kerekek és a szélesebb küszöbök is újak, a belső térben a vaskosabb sportkormány és a kagylósított ülések jelentik az újdonságot.
Az új Golf GTI kétliteres, turbós benzinmotorja szériában 245 lóerőre és 370 Nm nyomatékra képes, ehhez képest a Clubsport teljesítményét jócskán megnövelték, 300 lóerő és 400 Nm lett az eredmény.
Az elsőkerék-hajtású sportkompakt ezzel hat másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 250 km/óra.
A Clubsport modellhez széria a hétfokozatú DSG váltó és az adaptív lengéscsillapítás, a futóművet egy centivel ültették le, és elektromechanikus önzáró differenciál is segíti a kigyorsítást. A Golf GTI ezzel a teljesítményében is felveheti a versenyt olyan konkurensekkel, mint a Ford Focus ST és a nemrég megújult Hyundai i30 N.