A nyolcadik generációs Golf bemutatója után számíthattunk rá, hogy hamarosan az ikonikus GTI is megérkezik. A Volkswagen nem csinált belőle hibridet, de vele egyszerre jön a dízel GTD és a plug-in hibrid GTE.
1975-ben jelent meg a Golf GTI első generációja, ami az eltelt évtizedek alatt legendává vált, és ami immár elmaradhatatlan része a kompakt Volkswagen kínálatának. Az első széria még 110 lóerős 1,6 literes motort kapott, ezzel 9 másodperc alatt gyorsult százra, és 182 km/órás sebességet ért el, a nyolcadik generáció pedig a remek elődjénél is feljebb tette a lécet.
A recept nem változott, az új Golf GTI is egy kétliteres, turbós négyhengeres motort kapott, azonban
a teljesítménye az elődből készült Performance változatéval egyezik meg, 245 lóerőre és 370 Nm nyomatékra képes.
A Volkswagen végül úgy döntött, hogy nem csinál hibridet az új Golf GTI-ből, mert azzal elvesztené a varázsát a modell.
A vezetés klasszikus élményét keresőknek kedvez az is, hogy a kínálatban megmaradt a hatfokozatú kézi váltó,
helyette opcióként kérhető a hétfokozatú DSG. A gyáriak nem árulták el, hogy milyen gyors lett az új Golf GTI, de az előző szériás Performance modellből kiindulva 6,3 másodperc körüli értékre számíthatunk, a végsebessége 250 km/óránál korlátozott.
Az új GTI stílusa is követi a hagyományokat, az alapból 17 colos, felárért 18 colos kerekek, a légterelők, a 15 milliméterrel ültetett futómű és az állítható lengéscsillapítás is megvan az új Golfban.
A külsejét a különleges ködfényes lökhárítókról és a fénycsíkos hűtőmaszkról ismerheted fel,
belül a kockás mintájú üléskárpit és a golflabda-formájú váltógomb sem hiányzik.
A GTI-vel együtt érkezik két másik sportos Golf, a dízel GTD és a konnektorról tölthető hibrid GTE.
A hibrid továbbra is az 1,4 literes, 150 lóerős TSI-t és a 115 lóerős elektromotort kapja, hatfokozatú DSG váltóval. A kombinált teljesítménye 245 lóerőre nőtt, a 13 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 60 kilométert mehet elektromosan, legfeljebb 130 km/órás sebességgel.
A GTD-t pedig a kétliteres turbódízel legújabb változatával szerelték, aminek a teljesítménye 200 lóerő, a nyomatéka 400 Nm, és csak hétfokozatú DSG váltóval lehet kérni.
A három sportmodell stílusa megegyezik, de a GTI piros csíkjai helyett a GTD ezüst, a GTE pedig kék betéteket kapott,
a kipufogóvégek száma is eltérő, de a futómű hangolása szinte egyforma.
A most bemutatott három sportmodell mellé hamarosan még legalább két izmosabb Golf érkezik, a GTI-nek lesz egy pályanapokra szánt változata, várhatóan Clubsport néven, könnyített karosszériával és körülbelül 300 lóerővel, és készül az igazi csúcsmodell Golf R is, még ennél is nagyobb teljesítménnyel is összkerékhajtással.