Innen indult a Golf GTI legendája, a hetvenes évekbeli első generációtól, ami az egyik legfürgébb kompakt autónak számított a maga korában. Mutatunk egy hibátlan példányt, amiért egy új Golf árát kérik.
1974-ben, vagyis éppen 45 éve kezdődött a Golf gyártása, és a Giugiaro által tervezett kompakt modell olyan jól sikerült, hogy szinte kívánta, hogy sportváltozat is készüljön belőle. Készült is, 1975. szeptember 11-én a frankfurti autószalon sztárja volt a GTI, amit úgy hirdettek, mint minden idők leggyorsabb Volkswagenét.
Az állítás akkoriban megállta a helyét, a Volkswagen mérnökei ugyanis az Audi 80-ból származó 1,6 literes, Bosch befecskendezéses motort építették bele, aminek még növeltek is a teljesítményén.
112 lóerőre volt képes, és ehhez mindössze 780 kilogrammos tömeg párosult,
amivel a Golf GTI etalonná vált a kategóriájában.
A GTI a megjelenésében is különbözött a többi Golftól, a piros keretes hűtőmaszk, a fekete kerékjáratok,
az ikonikussá vált kockás üléshuzat és a golflabda-váltógomb tették a vágy tárgyává.
Az 1,6 literes modellt 1983-ig gyártották, időközben négyküllős kormánykereket, ötfokozatú váltót és nagyobb hátsó lámpákat kapott.
A képeken még egy első szériás GTI látható, amit 1978-ban szállítottak le,
de most is úgy néz ki, mintha csak most készült volna el. A Golf a közelmúltban teljes restauráláson esett át, a karosszériát, a belső teret, a motort és a futóművet is felújították. A munkához csak eredeti Volkswagen alkatrészt használtak fel, és azóta csak 2500 kilométert mentek vele.
A munka eredménye egy tökéletes Golf GTI lett, amit hétvégente szívesen vennénk elő a garázsból.
Valaki meg is teheti ezt, mert nem múzeumi példányról van szó, hanem eladóról, a párizsi Eleven Cars kínálja. Nem keveset, egy jól felszerelt vadonatúj Golf árát kérik érte: 26 500 eurót, ami 8,7 millió forintnak felel meg.
(Képek: Eleven Cars)