Stílusosan ötvözi a futurizmust és a hetvenes évek hangulatát a DS Automobiles gyönyörű koncepciója, mellyel a Citroën SM megy vissza a jövőbe.

Amikor 2010-ben a Citroën feltámasztotta a DS nevet, akkor még reménykedhettünk abban, hogy visszatérnek a legkényelmesebb francia autók, de sajnos azóta is a 2019-ben leköszönt C5-ös az utolsó rendes limuzinjuk. A DS Automobiles nem az innováció fellegvára, csak visszataszítóan giccses ruhába húzza a kommersz technikát. Most viszont nagyon odatették magukat, előhúzták a fiókban porosodó szépérzéküket és megalkották a jövő Citroën SM-jét.

Hidropneumatikus futóművel és a Maserati hathengeres motorjával a Citroën SM a hetvenes évek egyik gyöngyszeme.

Mivel ekkoriban a franciák birtokolták a versenyzéssel és sportautókkal hírnevet szerzett Maseratit, ezért adta magát, hogy a két vállalat osztozzon egymás műszaki megoldásain. A csodálatos Citroën SM kupét nem sokkal az erős és drága autók eladását megbénító olajválság előtt mutatták be Genfben. A következő évben, 1971-ben a Volkswagen K70-es után a harmadik lett az Év Autója választáson, ahol végül a szélesebb körben elérhető GS nyerte a díjat.

Csepp alakú sziluettje, összeszűkülő fara és a teljes szélességében üvegezett orra egyértelműen köti a DS Automobiles SM Tribute tanulmányt az eredeti SM-hez. Az ablakvonal, a csomagtérajtó formája és a karosszéria élei is szépen rímelnek a kívánatos veteránná érett kupéra. Modern elem a 22 colos kerékszett, valamint a illesztésekből világító menetfény és a hátsó kerék felül átlyukasztott sárvédője.

Szögletes kormánya van, az órák helyett kijelző világítanak a műszerfalon, de a formák változatlanok.

Utasterében tombol a retrofuturizmus, a legfőbb vonalak az eredeti SM-ből származnak, de a tartalom már évekkel előre néz. A vezető előtti kijelzőn ovális órák jelennek meg, az elefántcsont színű bőrrel kárpitozott ülések pedig vízszintesen hurkázottak. Középkonzolja egy hajlított üveglap, melyen vetítve jelenik meg a fedélzeti rendszer.

Szériagyártású autó aligha lesz belőle, de az SM Tribute tanulmány remekül fog mutatni a Château de Chantilly kertjében. Ha már itt tartunk, a több mint tízezer fős lakosságú Chantilly egyik fő látványossága éppen a kastély, a település híres továbbá a csipkéről, valamint ehhez a városhoz kötik az igazi francia tejszínhabot is.

Ez is érdekelhet:

Fantasztikus utazóautó a Citroën SM

Minden idők egyik legcsodálatosabb francia autója a Citroën SM.

Rossz helyen és rossz időben – Maserati Quattroporte II

Maserati Quattroporténak hívják, mégsem ismeri senki az olaszok Citroën SM alapú luxuslimuzinját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

Itt van a Tesla önvezető taxija

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

További cikkeink a témában