Stílusosan ötvözi a futurizmust és a hetvenes évek hangulatát a DS Automobiles gyönyörű koncepciója, mellyel a Citroën SM megy vissza a jövőbe.

Amikor 2010-ben a Citroën feltámasztotta a DS nevet, akkor még reménykedhettünk abban, hogy visszatérnek a legkényelmesebb francia autók, de sajnos azóta is a 2019-ben leköszönt C5-ös az utolsó rendes limuzinjuk. A DS Automobiles nem az innováció fellegvára, csak visszataszítóan giccses ruhába húzza a kommersz technikát. Most viszont nagyon odatették magukat, előhúzták a fiókban porosodó szépérzéküket és megalkották a jövő Citroën SM-jét.

Hidropneumatikus futóművel és a Maserati hathengeres motorjával a Citroën SM a hetvenes évek egyik gyöngyszeme.

Mivel ekkoriban a franciák birtokolták a versenyzéssel és sportautókkal hírnevet szerzett Maseratit, ezért adta magát, hogy a két vállalat osztozzon egymás műszaki megoldásain. A csodálatos Citroën SM kupét nem sokkal az erős és drága autók eladását megbénító olajválság előtt mutatták be Genfben. A következő évben, 1971-ben a Volkswagen K70-es után a harmadik lett az Év Autója választáson, ahol végül a szélesebb körben elérhető GS nyerte a díjat.

Csepp alakú sziluettje, összeszűkülő fara és a teljes szélességében üvegezett orra egyértelműen köti a DS Automobiles SM Tribute tanulmányt az eredeti SM-hez. Az ablakvonal, a csomagtérajtó formája és a karosszéria élei is szépen rímelnek a kívánatos veteránná érett kupéra. Modern elem a 22 colos kerékszett, valamint a illesztésekből világító menetfény és a hátsó kerék felül átlyukasztott sárvédője.

Szögletes kormánya van, az órák helyett kijelző világítanak a műszerfalon, de a formák változatlanok.

Utasterében tombol a retrofuturizmus, a legfőbb vonalak az eredeti SM-ből származnak, de a tartalom már évekkel előre néz. A vezető előtti kijelzőn ovális órák jelennek meg, az elefántcsont színű bőrrel kárpitozott ülések pedig vízszintesen hurkázottak. Középkonzolja egy hajlított üveglap, melyen vetítve jelenik meg a fedélzeti rendszer.

Szériagyártású autó aligha lesz belőle, de az SM Tribute tanulmány remekül fog mutatni a Château de Chantilly kertjében. Ha már itt tartunk, a több mint tízezer fős lakosságú Chantilly egyik fő látványossága éppen a kastély, a település híres továbbá a csipkéről, valamint ehhez a városhoz kötik az igazi francia tejszínhabot is.

Ez is érdekelhet:

Fantasztikus utazóautó a Citroën SM

Minden idők egyik legcsodálatosabb francia autója a Citroën SM.

Rossz helyen és rossz időben – Maserati Quattroporte II

Maserati Quattroporténak hívják, mégsem ismeri senki az olaszok Citroën SM alapú luxuslimuzinját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés