Mitsubishi haszongépjármű értékesítési pontból egy 18 márkát forgalmazó, és 21 márkaszervizt üzemeltető autós nagyhatalommá nőtte ki magát az óbudai Duna Autó Zrt.

Mindehhez 30 év kellett, amit az olykor adódó nehézségek ellenére is a folyamatos fejlődés jellemzett. Eddig több mint 60.000 új autót értékesítettek és közel 600.000-et szervizeltek. De a jövőre nézve is új márkák, komoly beruházások vannak tervben.

Kempingszéken várva a vevőkre
1989. szeptember 18-án jegyezték be az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedés, a Duna Autó jogelődjét. A telephelyen korábban egy Volán-nagyvállalat működött, amit felszámoltak. „Az együttműködés reményében felvettük a kapcsolatot nyugati autógyártókkal. Elsőként a Mitsubishi kisteherautók értékesítési és szervizelési jogát kaptuk meg, majd a Volvo teherautók márkaszervizét. Az első autókat mi hoztuk át a határon, mi vámoltattuk, majd kempingszékeken ülve vártunk a vevőinkre.” – emlékszik vissza Ormos István, alapító vezérigazgató.

Ormos István alapító, vezérigazgató

Nem kellett sokat várni az első vevőre, aki ráadásul rögtön 13 autót meg is rendelt. Beindult a forgalom: sorra jöttek a vásárlók, a cégek és az újabb márkák. A bővülés a Nissannal kezdődött, majd bekerült a portfólióba a Seat, Skoda és Subaru is. Ma pedig már 18 márkakereskedést és 21 márkaszervizt működtetnek. Méltán nevezhetik tehát magukat Autóvárosnak. Az értékesítés és szerviz mellett komplex szolgáltatáscsomagot is nyújtanak, a tartós bérleti konstrukciótól, az autóbérlésen és –mentésen át a karambolos javításig.

Tovább a fejlődés útján
A fejlődés még mindig tart. A cég Budakalászon megvett egy 70.000 négyzetméteres területet, ahová a teljes logisztikát kiszervezték, az óbudai telephelyen csak az értékesítés és a szerviz maradt. Szeptemberben pedig megnyitotta kapuit a Haszongépjármű Centrum, ahol professzionális szaktanácsadással 8 márka modelljeit találhatja meg a célközönség. Ezzel egy új márka, a Giotti Victoria mini-teherautó is bekerült az Autóváros portfóliójába. De további két márka bevezetésén is dolgozik a vállalat.

A Volán felszámolásakor még 70 fő dolgozott együtt, ma viszont már több mint 300 munkavállalója van a Duna Autó Zrt.-nek. A vezetőség tervei szerint az Autóváros ki is lép a kis- és középvállalkozások világából, hogy nagyvállalatként folytassa működését.

A Duna Autó sikersztorija nem valósulhatott volna meg ügyfeleik bizalma nélkül. Az autó ugyanis bizalmi kérdés. Erre hívja fel a figyelmet a 30 éves vállalat. Ritkán tudatosítjuk, de amikor autóba ülünk, a testi épségünket, az életünket bízzuk rá. Ezért nem mindegy, mit választunk, melyik felel meg legjobban a biztonsági elvárásainknak. És az sem elhanyagolható tényező, hogy a karbantartását kire bízzuk. Kiváló szakemberek, szakképzett alkalmazottak dolgoznak azon, hogy az ügyfelek a legjobb szolgáltatásban részesüljenek.

„Legyen szó magánéletről vagy üzletről, sose szabad elfelejtenünk azt, hogy honnan indultunk, és a saját munkánk mellett kik segítettek elérni céljainkat. A 30 év alatt több mint 60.000 új autót értékesítettünk és közel 600.000 kocsi fordult meg szervizeinkben. Ügyfélkörünk folyamatosan bővül, és az újak mellett vannak olyan partnereink és kollégáink is, akik a kezdetek óta velünk vannak, minket választanak. Számunkra ez, vagyis a lojalitás a legfőbb érték, így nem is kérdés, hogy a jövőben is a vevőközpontúság szerepel majd stratégiánk fókuszában. Mert nekünk az autó bizalmi kérdés” – összegezte Markó Zoltán, kereskedelmi és marketingigazgató.

(X)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon