Bár a téli tesztek során még úgy tűnt, hogy óriási előnyben van a Ferrari még a riválisokkal is szemben, 2019 első futamán csúfos vereséget szenvedett. Ettől függetlenül jól látható, hogy az elmúlt években hatalmas javuláson ment keresztül. Ennek pedig egy jelentős részét az üzemanyagnak köszönhetik az olaszok.

A Shell elég komolyan veszi az F1-es projektet, évi szinten 21 ezer munkaórát tesz bele és több, mint 200 ezer lehetséges összetételt szimulál, hogy a legnagyobb motorteljesítmény-növekedését lehetővé tevő üzemanyagot fejlessze ki.

A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto elmondta, hogy az elmúlt időszakban mutatott javulás csaknem ötödrészét lehet az üzemanyagnak tulajdonítani:

„A 2018-as motornál 21%-os volt a teljesítménynövekedés, ami a Shellnek köszönhető. Remekül sikerült Shell V-Power üzemanyag, és a Shell Helix Ultra motorolaj is. Ez hatalmas szám.”

Binotto szerint ez is azt mutatja, hogy mennyire fontos is a motor- és az üzemanyag-szállító együttműködése.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon ebből mondjuk túl sokat nem láttunk:

A Ferrari megmagyarázta a csúfos vereségét

A Ferrari félelmetes volt a barcelonai teszteken, viszont rögtön az első versenyhétvégén óriási pofonba szaladt bele.

(Forrás / fotó: motorsport.com, formula.hu / Scuderia Ferrari)

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés