Évekkel ezelőtt több tabut is ledöntött a Porsche azzal, hogy négyajtós limuzint és szabadidő-terepjárót vezetett be, a Panamera és a Cayenne pedig nagyrészt dízelmotorral fogyott. Mostantól azonban nem gyártanak több dízel Porschét, legalábbis egyelőre.

A Cayenne és a Panamera bevezetése nemcsak azért volt érdekes, mert új kategóriákban vetette meg a lábát a Porsche, hanem azért is, mert ezeket a típusokat dízelmotorral is kínálta, ami korábban elképzelhetetlennek tűnt a sportautóiról ismert márkánál. Most azonban kivezették a Macan és a Panamera dízelváltozatát, az új Cayenne pedig egyelőre csak benzinessel kapható.

Az okok közé sorolható az is, hogy idén tovább szigorítanak a károsanyag-kibocsátási határértékeken az új, realisztikusabb mérési módszer bevezetésével, aminek már nem minden dízel képes megfelelni.

De még inkább az oka ennek a lépésnek az, hogy a dízel helyett új kedvencük van a Porsche-vásárlóknak: a konnektorról tölthető hibrid, zöld rendszámmal.

A Porschénél valójában sosem állt a középpontban a dízel, ezek az erőforrások az Audi hasonló motorjainak továbbfejlesztésével készültek el. Most egy ideig nem lehet több gázolajos Porschét kapni, de a gyártó nem zárta ki teljesen a lehetőséget, még elképzelhető, hogy az új Cayenne kínálatába valamikor visszatér majd a dízelmotor.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés