Elektromos hajtással kezdett új életet ez a Ferrari 308 GTS

Hibrid már van, de tisztán elektromos Ferrari egyelőre még nem kerül ki a maranellói gyárból. Egy kaliforniai műhelyben azonban elkészült egy veterán 308 GTS villanymotoros változata, ami simán lekörözi a V8-as eredetit.

Láttunk már tisztán elektromossá alakított veterán Porschét, most pedig itt van ez a Ferrari, a 308 GTS, amit a Magnum tett végképp híressé, és semmi hangja nincsen gyorsulás közben. Mielőtt szentségtörést kiáltanál, hogy kidobták a mennyei hangú V8-ast, eláruljuk, hogy a hibás üzemanyag-rendszer miatt kiégett a motortere, és már nem lehetett megmenteni az erőforrást, a tűzkáros autó viszont új életet kezdhetett.

Még nem dolgoztak korábban a maranellói márka autóin, ennek ellenére az eredmény dicséretet érdemel. Három elektromotor dolgozik az autóban, összesen 330 lóerős teljesítménnyel, ami jó kilencvennel több az amerikai piacra készült eredetinél. A váltót egy ötfokozatú Porsche-váltóra cserélték, a kapcsolgatás élménye tehát megmaradt.

47 kilowattórás akkumulátorával egy feltöltés után több mint kétszáz kilométert lehet megtenni, tehát olyan nagy kompromisszumot sem igényel a használata. A készítői úgy építették meg, hogy később könnyen ki lehessen cserélni az alumínium és szénszálas házba rejtett akkut.

Még az eredetijével is összevetették a 308 GTE névre keresztelt autót a Top Gear America műsorában, ahol Stig amerikai unokatesója a nevadai Speed Vegas 2,4 kilométeres pályáján 10 másodperccel gyorsabb volt az elektromos változattal, mint egy 1978-ban gyártott V8-assal.

Még 2016-ban készült el az Electric GT az autóval, ami most januárban kerül eladósorba a Barrett Jackson scottsdale-i árverésén.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon