Furcsán hangzik, hogy elektromos autóból épített speciális mentőjárművet a Nissan, pedig egy természeti katasztrófa által sújtott területen nagyon is jó szolgálatot tehet a nagy akkumulátorával.
Ha hurrikán söpör végig egy területen, akkor a legjobb esetben is 24-48 órába telik, amíg helyreállítják az áramszolgáltatást, és ekkor lehet nagyon hasznos a Nissan legújabb prototípusa. A RE-Leaf ugyanis nemcsak károsanyag-kibocsátás nélkül tudja megközelíteni a természeti katasztrófa sújtotta területet, de áramforrásként is szolgálhat.
Az akadályok leküzdésére a Nissan hét centivel 22,5 centiméteresre növelte a Leaf hasmagasságát,
a padlóját megerősített védelemmel látta el. A gyárilag szerény elektromos autó nyomtávját elöl 9, hátul 13 centivel növelték meg, a 17 colos kerekekre pedig BF Goodrich terepgumikat szereltek, amivel a kigyúrt RE-Leaf megbirkózhat az eléje gördített akadályokkal.
A járművet a 217 lóerős elektromotorral és a nagyobb, 62 kilowattórás akkumulátorral szerelt változatból építették,
ezért a padlóban tárolt energiának nagy hasznát lehet venni. A karosszéria több pontjára is konnektorokat építettek, ahonnét akár egy-két napig is megbízható áramforrásként szolgálhat a RE-Leaf.
A Nissan szerint a Leaf akár hat napig képes lenne fedezni egy átlagos európai háztartás energiaszükségletét a 62 kilowattórás akkumulátorról,
és a modell legújabb változatát már gyárilag felkészítették arra, hogy az akkumulátorát ne csak tölteni lehessen, hanem vissza is tudjunk táplálni energiát az elektromos hálózatba.