Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Már a belsőégésű motor utáni időkre készül a Volkswagen azzal az elektromos hajtású modellcsaláddal, amelynek előfutárát a párizsi autószalonon mutatta be. Most is vehetsz tisztán villanymotoros e-Golfot, de ahhoz képest az I.D. névre keresztelt tanulmányautó eleve elektromos hajtásúnak készült. Áramvonalas formája a jövőt idézi, de nem túl futurisztikus, éppen jó.

Beszállni a szélesre táruló ajtókon lehet: az elsőt derékszögben nyithatod, a hátsót elcsúsztathatod, és B-oszlop sem nehezíti a dolgod. Letisztult az utastér, a műszereket például a kormánykerék mögött lévő 10 colos képernyőn nézheted, de a szélvédőre is kivetítheted az adatokat. Ha pedig nagyobb térre van szükséged, akkor az ülések egyszerűen összecsukhatók vagy elcsúsztathatók.

Ígéretesek az I.D. adatai, hiszen a 170 lóerős elektromotor elég fürgévé teszi. 8 másodperc alatt gyorsul százra és 160 km/óra a végsebessége, ami éppen elegendő. A padlóba épített akkumulátor gyorstöltéssel fél óra alatt 80 százalékra tölthető, teljesen feltöltve pedig 400-600 kilométert megy el az I.D., ami nagyon szép eredmény.

Prototípusról van szó, de a Volkswagen azt tervezi, hogy 2020-ban már megveheted az új elektromos autó szériaváltozatát. Önvezető autózáshoz szükséges rendszereket is fejlesztettek hozzá, de annak bevezetésére még 2025-ig kell várnod. Addig sem aprózza el a hódítást a Volkswagen: úgy számolnak, hogy a Golf TDI árában adják az autót, amivel a piac élére szeretnének kerülni.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.