Lehet, hogy a hőség győzi le a Mercedest?
Az Osztrák Nagydíjon kiderült, hogy a legyőzhetetlennek tűnő Mercedes mégsem legyőzhetetlen. Valtteri Bottas csak a harmadik, míg Lewis Hamilton csak az ötödik helyen ért célba, azaz az idényben először nem Mercedes-pilóta győzött.
A verseny után a brit el is mondta, hogy a hőségben a túlmelegedő motor hűtése volt a préblama, ami miatt
- egyrészt vitorlázni* kellett a pályán,
- másrészt pedig az energiaforrás teljesítményét vissza kellett tekerni,
- (plusz az sem segítette a helyzetet, hogy a spielbergi egy magasan fekvő pálya, ahol kevesebb az oxigén rontja a hűtőrendszer hatékonyságát)
ez együtt pedig – a mérnökök szerint körönként fél másodperccel is – lelassította az autót.
* Ez az az időszak, amikor a pilóták az egyenesek végén lelépnek a gázpedálról és csak kicsit később fékeznek, így van egy olyan nagyon rövid, ám annál fontosabb időszak, amíg az autó csak gurul.
Vagyis a főprobléma az autó hűtése volt a nagy melegben. Ennek gyökere egyébként a tervezéséből fakad, amin csak nehezen lehet javítani idény közben, a csapat vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin érthetően el is magyarázta a helyzetet:
„Alapvetően az autónak nincsenek elég nagy hűtői. Ez pedig azt jelenti, hogy a forróságban küszködni fogunk, hogy elég hideg tudjuk tartani a motort, hogy ne károsodjon.”
Eközben...
(Forrás: euronews.com, GPHírek, fotó: Mercedes-AMG Petronas Motorsport)