Lehet, hogy a hőség győzi le a Mercedest?

Az Osztrák Nagydíjon kiderült, hogy a legyőzhetetlennek tűnő Mercedes mégsem legyőzhetetlen. Valtteri Bottas csak a harmadik, míg Lewis Hamilton csak az ötödik helyen ért célba, azaz az idényben először nem Mercedes-pilóta győzött.

A verseny után a brit el is mondta, hogy a hőségben a túlmelegedő motor hűtése volt a préblama, ami miatt

  • egyrészt vitorlázni* kellett a pályán,
  • másrészt pedig az energiaforrás teljesítményét vissza kellett tekerni,
  • (plusz az sem segítette a helyzetet, hogy a spielbergi egy magasan fekvő pálya, ahol kevesebb az oxigén rontja a hűtőrendszer hatékonyságát)

ez együtt pedig –  a mérnökök szerint körönként fél másodperccel is – lelassította az autót.

* Ez az az időszak, amikor a pilóták az egyenesek végén lelépnek a gázpedálról és csak kicsit később fékeznek, így van egy olyan nagyon rövid, ám annál fontosabb időszak, amíg az autó csak gurul.

Vagyis a főprobléma az autó hűtése volt a nagy melegben. Ennek gyökere egyébként a tervezéséből fakad, amin csak nehezen lehet javítani idény közben, a csapat vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin érthetően el is magyarázta a helyzetet:

„Alapvetően az autónak nincsenek elég nagy hűtői. Ez pedig azt jelenti, hogy a forróságban küszködni fogunk, hogy elég hideg tudjuk tartani a motort, hogy ne károsodjon.”

Eközben...

Verstappen győzelmével lemondhat a Mercedes és a Ferrari üléséről is

Most már muszáj lesz kitöltenie a szerződését 2020-ig.

(Forrás: euronews.com, GPHírek, fotó: Mercedes-AMG Petronas Motorsport)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés