Kicsit azért sejted, hogy összerakni egy Forma–1-es autót nem filléres dolog.
Sebastian Vettel egy 18 ezer forintos gyújtógyertya meghibásodása miatt kényszerült feladni négy kör után a Japán Nagydíjat, amivel gyakorlatilag bukta is a világbajnokságot. A Ferrari-elnök ki is akadt rendesen, hogy egy ilyen nevetséges összegű tétel képes tönkretenni a több millió fontos autójuk versenyét. A WTF1 most össze is szedte, hogyan is jönne össze az a több millió font:
- első szárny: 150 ezer font, 52 millió Ft
- padlólemez: 58 ezer font, 20 millió Ft
- sebességváltó: 750 ezer font, 260 millió Ft
- telemetriai rendszer: 74 ezer font, 26 millió Ft
- kormánykerék: 50 ezer font, 17,3 millió Ft
- monocoque (túlélőcella): 1 millió font, 346 millió Ft
- erőforrás: 3,5 millió font, 1,21 milliárd Ft
- fékek: 150 ezer font, 52 millió Ft
- hátsó szárny: 94 ezer font, 32,5 millió Ft
- kipufogórendszer: 172 ezer font, 59,5 millió Ft
Ez így eddig közel 5 millió fontot, azaz kicsivel több mint 2 milliárd forint tesz ki,
és akkor ebben még nyilván nincsenek olyan dolgok benne, mint az üzem- és kenőanyag, a gumik, stb...
Így még inkább érthető, hogy a Haas a Malajziai Nagydíj második szabadedzésén bekövetkezett elképesztő durrdefektje után benyújtotta zsíros számláját a rendezőknek, mivel önhibájukon kívül kellett gyakorlatilag újraépíteni egyik autóját.
(Forrás / fotó: Reddit+via, AFP)