240 lóerő, 10 hangszóró, állóhelyzeti fűtés távirányítóval, sporthang-funkció. Ez mind a Skoda Kodiaq RS 2.0 TDI 4x4 DSG SCR.

A Skoda Kodiaq RS érkezését egyszer már megénekeltük a Playeren. Írtunk sokat a technikai paramétereiről, és azt sem mulasztottuk el hozzátenni, hogy ez a kocsi lett a leggyorsabb hétüléses SUV a Nürburgringen.

Most pedig ki is próbáltuk ezt a csodát, a fenti cikknek hála az élményanyagra összpontosítva, és mellőzve kicsit a Nm-eket meg a gyorsulási adatokat.

Velőtrázó gyorsulásra amúgy sem lettünk volna képesek az eplényi síközpont melletti havas-jeges-szélfútta területen, és túl sok időt sem kaptunk a barátkozásra. Azért megtettük a magunkét.

Például szorgosan nyomogattuk sport/comfort/eco módozatokat, hogy megállapíthassuk:

egy ideig vicces a mesterségesen felturbózott hang, de kell egyfajta gyermeki lélek, hogy valaki azzal közlekedjen naphosszat.

Ecóban szerencsére csendes, de végül is a sporthanggal sincs nagy baj: ez az autó egy élményközpont, számos olyan funkcióval, aminek nem a praktikussága miatt örülünk egy autóban. A sporthang mellett ilyen a színes műszeregységen megjeleníthető vízszintmérő, a fűthető, multifunkciós sportkormány (DSG), az angol és német nyelvre programozott hangvezérlés.

Ezt látja a gyerek hátulról
Ezt pedig középről

Annyi gyakorlati előnyét mindenképpen láttuk ennek a pazar felhozatalnak, hogy a 240 lóerős, 4,7 méteres kocsit rendkívül könnyű terelgetni, az úttartása stabil, az ülés oldaltartása is kellemes, és úgy ad le értékelhető teljesítményt (7 mp alatt van százon), hogy nem száll el a fogyasztása (6 liter vegyesben a gyári adatok szerint).

Tehát afféle felelős-családapa-vagyok-de-vagány-srác-is-még autó ez, amelyben mindenki számára (plusz csomagok) rengeteg hely van, és annyi extra, amivel bőven ellehet mindenki egy hosszú úton. De a számtalan extra mellett a „hagyományos Skoda-erényekről” se feledkezzünk meg, ugyebár élvédők, jégkaparó a tanknyíláson, esernyő a jobb első ajtóban.

OK, ez utóbbiak említése kötelező, de azért villantsunk még fel valamit a Kodiaq RS képességeiből. A kedvezményesen 16,5 milliót kóstáló verzió sokkal több egy alapcsomagnál.

Tízhangszórós rendszer, adaptív tempomat 210 km/órás sebességig, hűthető kesztyűtartóval, alváskényelmi csomaggal (takaró + lehajtható fejtámaszok és napfényrolók a hátsó oldalablakokon), prediktív gyalogosvédelemmel, proaktív utasvédelemmel (ablakok és tolótető bezárása, biztonságiöv-előfeszítés), és elektronikusan behajtható vonóhoroggal.

Aki itt nem fér el, inkább hívjon profi költöztetőt

Mondhatni, nincs olyan helyzet, ami váratlanul érne, ha mégis ki kellene szállnod ebből a kocsiból. Benne lenni pedig egy élmény, azzal együtt, hogy a sporthang helyett részünkről inkább hallgatnánk a tíz hangszóróból áradó zenéket gyorsulgatás helyett pedig az utazás kényelmét élveznénk.

Bár, végülis a Kodiaq RS-ben az a jó, hogy mindenre van lehetőséged, nem kell kompromisszumot kötnöd, és ha csak alkalmilag tör rád a száguldhatnék, akkor sem feltétlenül kell kölcsönkérned egy haverod autóját.

És ezt olvastad már?
A valóságban is megépítette a Gran Turismo 7-hez készült versenyautóját a Porsche
A whisky, ami bebalzsamozza a lelked! Ismerd meg a Makers Mark különleges világát!