Tudtad már, hogy a leggyorsabb hétüléses SUV lett a Nürburgringen a Kodiaq RS, és most már azt is megmutatta a Škoda, hogyan néz ki a kínálat csúcsára érkező modell. A 240 lóerős biturbó dízellel gyors is, takarékos is.
Nem kellett sokat álcáznia a Škodának a Kodiaq legsportosabb változatát, mert a formája nem sokban különbözik az eddig ismert modelltől. De a fekete hűtőmaszkkal, fekete ablakkeretekkel és szintén fekete 20 colos könnyűfém kerekekkel, a hangsúlyos kipufogóval, főleg ebben a kék színben mégis sokkal dögösebben néz ki az RS, mint a többi Kodiaq.
Van is mire büszkének lennie a Kodiaq RS-nek,
mert a kétliteres, biturbó dízelmotort kapja meg, ami 240 lóerőre és 500 Nm-re képes. A hétfokozatú DSG váltóval az összkerékhajtású RS ezzel hét másodperc alatt gyorsul százra és 220 km/óra a végsebessége. Mivel dízel, ezért a fogyasztása is ígéretes, a gyári adatok szerint 6 liter száz kilométeren.
Lehet, hogy csalódás a dízel sportmodell, bár már a legelső Fabia RS is dízel volt, de a Škodánál sokat dolgoztak azon, hogy izgalmas hangja legyen a Kodiaqnak.
A kiválasztott üzemmódtól függően változik a hangja, így Comfortban kellemesebb, Sportban nyersebb, Ecóban pedig, hát, azt hallod, ami a turbódízel autó saját hangja.
Vezetni is jobb lesz, mint a többi Kodiaqot,
amiről az erősebb motoron kívül a progresszív kormányzás és az állítható lengéscsillapítás gondoskodik. Az RS egyedi sportüléseket kap, amit Alcantarával és műbőrrel borítottak, új a színes műszeregység grafikája is, a kormánykereket pedig piros cérnával varrták meg.