Eddig nem látott Michael Schumacher-interjút hozott nyilvánosságra a családja.

Lassan öt éve, hogy 2013. december 29-én Michael Schumacher életveszélyes síbalesetet szenvedett. Mivel a családja teljes hírzárlatot rendelt el, így a hétszeres világbajnok állapotáról csak nagyon keveset lehet tudni.

A család most sem árult el semmit Schumacher hogylétéről, de mégis adott valamit: egy 10 kérdésből álló interjút Schumival, ami 2013. október 30-án – vagyis két hónappal tragédia előtt – készült vele, és ami minden valószínűség szerint ez az eddig utolsó interjú vele.

MICHAEL SCHUMACHER UNPUBLISHED INTERVIEW 2013 INTERVISTA INEDITA

MICHAEL SCHUMACHER UNPUBLISHED INTERVIEW 2013 INTERVISTA INEDITA La famiglia di Michael Schumacher ha pubblicato sul sito del campione tedesco un'intervista inedita girata il 30 ottobre del 2013, poche settimane prima del grave incidente che lo ha colpito.

Írásban és magyarul:

#1 Melyik volt a legérzelmesebb világbajnoki címe, az első, 1994-ben, vagy az első a Ferrarival, 2000-ben?

A legérzelmesebb mindenképpen a Ferrarival volt Szuzukában, 2000-ben. A Ferrari akkor már 21 éve nem nyert világbajnokságot, én már négy éve nem tudtam megnyerni, de Szuzukában, 2000-ben végre megnyertem a versenyt, egy kivételes futamot, és a nagy bajnoki címet is.

#2 A Forma–1-ben töltött több mint 20 év során mely ellenfelét tisztelte a legjobban?

Az évek során a legtöbbre tartott srác mindenképpen Mika Häkkinen volt. Nagyszerű csaták voltak, de a kapcsolatunk stabil és magánjellegű maradt.

#3 Mennyire megterhelő fizikailag a Forma–1?

A Forma–1 nagyon kemény, régen sokkal nehezebb volt, amikor nem volt rásegítés a fékeken és szervokormány sem, de így is az egyik legnehezebb sport, amit művelhet az ember. Sok felkészülést igényel.

#4 Gyermekként volt Forma–1-es hőse?

A korai gokartos időszakban láttam Ayrton Sennát és Vincenzo Sospirit, akit gokartversenyzőként nagyon tiszteltem. Az igazi hősöm azonban Toni Schumacher volt, mert nagyszerű focista volt.

#5 Mindig is tudta, hogy rekordokat fog dönteni vagy kételkedett a képességeiben?

A rekordok (átírása) egy dolog, a kétségek (meg egy másik). Szerintem nagyon fontos, hogy az ember ne legyen túlságosan magabiztos, és (maradjon) szkeptikus, keressen továbblépési lehetőségeket. Én mindig azt érzem, hogy nem vagyok elég jó, és fejlesztenem kell magamat, úgy gondolom, ez volt az egyik recept ahhoz, hogy azzá váljak, aki lettem.

#6 Ön mindig is azt mondta, hogy a siker csapatjáték (eredménye), de a Forma–1 nem egyszemélyes show?

A siker minden élethelyzetben, legalábbis, amiket én ismerek, mindig a csapatmunkáról szól. Az ember csinálja, amit csinál, de csapatként sokkal erősebbé válunk. A Forma–1 mindenképpen csapatmunka, nem egyszemélyes műsor.

#7 A Benetton- és a Ferrari-csapatot is világbajnoki címekre vezette, majd segítette a Mercedes formálódását is. Össze lehet hasonlítani ezeket az időszakokat?

A küldetés a Benettonnál és a Ferrarinál is ugyanaz volt, 4-5 év alatt fel kellett építeni. A Mercedesnél megpróbáltuk ugyanezt, rövidebb idő alatt. Hogy van-e közös pont ezekben? Azt kell mondanom, igen, van: Ross Brawn. Fontolja meg!

#8 Miközben önmagát próbálja fejleszteni, minden versenyzőt kielemez vagy csak a legjobbakat?

Ahhoz, hogy az ember fejlessze magát, hogy továbblépési lehetőséget találjon, nemcsak az autót kell vizsgálni, hanem saját magunkat és más pilótákat is. Nemcsak az élpilótákat érdemes figyelni, hanem mindenkit. Én is így tettem, mert mindenkiben van valami különleges, amiről tudni akartam.

#9 Ön mindig azt mondta, hogy a gokartozás a legjobb felkészülés minden autóverseny-géposztályra. Miért van ez?

A gokartozás jó gyakorlás a jövőbeli motorsport-pályafutásra, mert nagyon sok létesítményben fejlődhet az ember, rengeteg készséget lehet fejleszteni, és a küzdelem, a kerék a kerék elleni versenyzés az egyik nagy lecke, amit gokartozás során meg lehet tanulni.

#10 El lehet jutni a (sportág) csúcsára pusztán tehetséggel?

A tehetség minden sportban fontos, de nem minden. Az embernek sokat kell fejlesztenie a készségein. A gokart jó lehetőség, hogy megmutassuk a tehetségünket, és megismerjük a többi szükségletet, ami kell egy versenyzőnek.

És ha már Schumacher:

Hosszú idő után felesége beszélt Schumacherről

Nem túl sok, de talán lehet reménykedni.

(Forrás / fotó: GPHírek / MTI)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

Még több erő és luxus a Land Rover Defenderben

További cikkeink a témában