Egykor a kínálat csúcsán ültek, ma egyszerűen megszerezhető használtautók, de még mindig nagyon lehet vágyni rájuk. A bukólámpás BMW-től a különc Jaguaron át a fényűző Mercedes kupéig ezek most a legjobb ajánlatok, ha nem adod alább tizenkét hengernél.

BMW 750i

1994-ben mutatták be az E38-as szériát, az első 7-es sorozatot, amit dízellel is lehetett kérni, de most nem ezért került be a listába. Hanem azért, mert 5,4 literes V12-es motorja 326 lóerőt adott le, a négyfokozatú automatával szerelt luxusautó 6,6 másodperc alatt gyorsult százra. James Bond egykori autóját már kétmillió forintért is haza tudod vinni.

Jaguar XJS

Nem is jutott eszedbe, pedig érdekes választás a Jaguar sportkupéja, ha tizenkét hengeres luxusautót keresel. 1976-ban mutatták be, és húsz éven keresztül gyártották, 5,3 literes V12-ese 277 lóerős, a háromfokozatú automatával 8,1 alatt gyorsul százra. A formája nem olyan vonzó, mint az utódjának, de a csábító XK8-hoz már nem volt V12-es. Kétmillióért már jó kiindulási alapot kapsz.

Mercedes-Benz S600

Ha V12, akkor S-osztály, és a kétezres évekbeli Mercedes-limuzinban igazi csoda az 5,5 literes tizenkét hengeres motor, ami 500 lóerőre és 800 Nm nyomaték leadására képes. 4,8 másodperc alatt gyorsítja az S600-at nulláról százra, amivel a korabeli sportkocsiknak is feladta a leckét. Ritkán van eladó, a szerencsések ekkor két-hárommillió között csíphetnek meg egyet.

Mercedes-Benz CL600

A használtautó-kereső nem adja ki az S-osztályra, pedig tulajdonképpen annak kupéváltozata a CL, kissé más stílusú kasztnival, de ugyanazzal az 5,5 literes V12-es motorral. A CL600-ból pedig eladót is gyakrabban találsz, ha nem kell az S-osztály nevével járó presztízs, vagy úgysem a hátsó üléseken utazol, akkor szűk hárommillióból már összejöhet egy.

Audi A8 W12

Az Audik csúcsa az A8, abból is a 6 literes W12-essel szerelt modell, hiszen ez a motor 450 lóerőt és 580 Nm-t adott le, és 5,1 másodperc alatt gyorsított százra, a végsebesség természetesen 250 km/óránál korlátozott. Az előző generációs A8-as kínálata a W12-vel hárommillió körül indul, de adj hozzá még egy-két milliót, hogy biztosan jót kapj.

BMW 850i

A bukólámpás 8-as BMW inkább volt túrakupé, mint igazi sportkocsi, de az 5,4 literes V12-esével luxusautónak is igazán nagyvonalú. A tizenkét hengeres motorja 326 lóerőt tudott, akárcsak a 7-esben, de a 850i-nek 6,3 másodperc is elég volt a százra gyorsításhoz. A birtoklásához egy kicsit mélyebben kell a zsebedbe nyúlni, 4-5 millió forinttól indulnak az eladó példányok.

Szavazz, hogy melyiket választanád, vagy ha ezeknél is jobb tipped van V12-esre, akkor írd meg kommentben!

Melyik V12-est vinnéd?

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában