A konstruktőrök versenyében már nem a Red Bull a favorit.

Jelenleg a Formula–1 világában az egyik legnagyobb téma a Red Bull gyengélkedése. Az elmúlt időszak csalódást keltő eredményei komoly aggodalmat keltenek a csapat számára, hiszen az osztrák istálló az elmúlt szezonokban, illetve az idei szezon első felében is uralta a mezőnyt.

Miközben a McLaren, a Ferrari és a Mercedes is egészen jó irányba ment el a fejlesztésivel, addig a Red Bull újításai nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Az osztrák csapat be is ismerte, hogy nehéz helyzetbe kerültek, amit Max Verstappen úgy fogalmazott meg, hogy „szörnyeteggé változtatták az autót”.

Verstappen kemény kritikája a Red Bullnak: Szörnyeteget csináltunk az autóból

Max Verstappen szerint elfelejthetik az újabb világbajnoki címet.

Nyolc versennyel a szezon vége előtt – amelyek közül három sprintfutamos, így több pont szerezhető – a háromszoros világbajnok holland pilóta előnye a címvédésért folytatott küzdelemben mindössze 62 pont a második helyezett Lando Norris előtt, míg a konstruktőri pontversenyben a Red Bull már csak 8 ponttal vezet a második helyen álló McLarennel szemben.

A fogadóirodák szerint Verstappen továbbra is a legnagyobb esélyese a világbajnoki címnek, azonban a csapatok versenyében – talán nem meglepő módon – már nem a Red Bull a favorit, hanem a McLaren.

Például a TippmixPro szerint ők a vb-címre legesélyesebb pilóták:

  1. Max Verstappen (Red Bull): 1,66-szoros szorzó
  2. Lando Norris (McLaren): 2,37-szeres szorzó
  3. Charles Leclerc (Ferrari): 50-szeres szorzó

A csapatok versenyében pedig így alakulnak az esélyek:

  1. McLaren: 1,16-os szorzó
  2. Red Bull: 5-szörös szorzó
  3. Ferrari: 18-szoros szorzó
  4. Mercedes: 150-szeres szorzó

(Fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Eltiltották a Haas pilótáját a soron következő F1-futamtól

Ez az az első alkalom, hogy egy versenyző így jut el az eltiltásig.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Még a végén tényleg lesz F1-es ülése Mick Schumachernek 2025-re

Tartalomhoz a forma – Peugeot E-3008-teszt

Másképp különleges a megújult Citroën C4 és C4 X

További cikkeink a témában