A Nissan már korábban elárulta, hogy egy sportkocsin dolgozik, és most bemutatta a legendás Z újabb generációját. A múltidéző újdonság kiváló formában van, de sajnos nem sokat fogunk látni belőle.
Nem elektromos és nem is hibrid a Nissan újdonsága, egy hagyományos recept szerint épült sportkocsi. A hátulján a Fairlady Z felirat olvasható, ezen a néven jelent meg az őse még a Datsun kínálatában, és ezt eleveníti fel a Z Proto, ami igazából nem is tanulmányautó, hanem egy olyan prototípus, ami akár ebben a formában gyártásba kerülhetne.
Sárga fényezéssel és fekete tetővel, a jellegzetes arányokkal és a kereknek látszó fényszórókkal a 240Z-nek állít emléket,
de a széles hátsó lámpák már a 300ZX-et idézik fel, míg a szögletes hűtőmaszk a 350Z-ről is származhatna. Az újdonság a Z minden szériájából továbbvisz valamit, és egyszerűen fantasztikusan néz ki.
A méretei is sportautósak, a hosszú motorháztetős, lejtős hátú karosszéria 4,38 méter hosszú,
1,85 méter széles és 1,31 méter magas, a kerekei 19 colosak. Az utastér kétüléses, a klasszikus vonalú műszerfalon 12,3 colos kijelző mutatja a számlapokat, középre is érintőképernyő került, de a klímát már hagyományos felületen kell kezelni.
A Nissan még nem sokat árult el a Z Proto műszaki felépítéséről, de a lényeg kiderült,
a biturbó V6-os motor hatfokozatú kézi sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Ha a gyártó palettájáról tippelnünk kellene a motorra, akkor az Infiniti Q60-ban is dolgozó 3 literes V6-os lehetne az, ami 405 lóerőre és 475 Nm nyomatékra képes.
Az új Z-vel kapcsolatban minden ígéretes, csak éppen az nem, hogy a hírek szerint az európai piacon nem lesz kapható,
a Nissannak nem érné meg a helyi emissziós normákhoz igazítani az autót. Ha a kereskedésekben nem is lesz ott, reméljük, hogy lesz, aki vállalja a kihívást, és importál magának a régi idők sportautóinak egyik utolsó képviselőjéből.