A Stratos az autótörténelem egyik legendája, amit évekkel ezelőtt már megpróbáltak feléleszteni. A prototípus túl jól sikerült, ezért a süllyesztőbe került, de most úgy tűnik, hogy legyárthatják a limitált szériát.

Marcello Gandini a Bertone formatervezőjeként alkotta az eredeti Lancia Stratos ikonikus ék alakú formáját, a 2,4 literes V6-ossal szerelt középmotoros sportkocsi pedig a versenypályákon vált igazi legendává, 1974-től 76-ig három rali-világbajnoki címet szereztek vele. A Lancia mára csak árnyéka önmagának, egyedül az Ypsilont kínálja az olaszoknál, de egy tehetős rajongó úgy döntött, hogy feltámasztja a márka sikermodelljét.

Michael Stoschek üzletember még 2010-ben mutatta be a New Stratos prototípusát, aminek fantasztikus formáját a Pininfarina stúdiónál tervezték.

de a tengelytávját 20 centivel rövidítették meg. A teljes hossza 33 centivel lett rövidebb, és még 80 kilogrammal könnyebb is a Ferrarinál, csak 1247 kilogrammot nyom.

A motorja szinte változatlanul került át a Ferrariból,

a 4,3 literes V8-as szívómotor 540 lóerőre és 519 Nm nyomaték leadására képes, a hatfokozatú váltóval 3,3 másodperc alatt gyorsul százra, és a végsebessége elérheti a 330 km/órát. A bemutatója előtt megmutatták a Ferrarinak, és mindenki odáig volt érte, de

Mostanáig kellett várni, hogy lenyugodjanak a kedélyek, Stoschek cége megállapodott a Manifattura Automobili Torino nevű céggel, ahol legyárthatják az eredetileg ígért 25 példányt. Csak vevőket kell találni, az új Stratos ugyanis nem lesz olcsó,

(Képek: DW Burnett)

Nézd és hallgasd meg, hogyan fűzik végig az új Stratost az alpesi szerpentinen:

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon