Sok előzetes után végre teljes egészében leleplezte az új négyajtós sportautóját a Mercedes-AMG. Az egyszerűen csak AMG GT Coupé névre keresztelt modell igazából ötajtós, és rögtön háromféle motorváltozatban jön.

Sokat hallottál már arról az utóbbi időben, hogy a Mercedes-AMG is épít egy négyajtós sportautót, ami a Porsche Panamera ellenfele lehet, és most a genfi autószalonon itt volt az ideje, hogy le is leplezzék. Úgy gondoltuk, hogy a sok előzetes után már nem érhet meglepetés, és bár a vonalait már tényleg ismertük, de a teljes képet látva mégis meggyőzőbb a látvány. Mint egy CLS, de annál nagyobb, izmosabb, sportautósabb.

Széles hűtőmaszkja olyan, mint a kétajtós AMG GT-nek, rajta a függőleges rácsokkal, és a hátsó lámpák formája is rögtön elárulja, melyik modellről van szó. A Mercedesnél egyszerűen AMG GT 4-door Coupé néven emlegetik, pedig az újdonság valójában ötajtós, mert a hátsó szélvédő is felnyílik a csomagtér fedelével együtt. A csomagtartó 395 literes, ami első hallásra nem nagy, de egy sportautóhoz képest azért elég hasznos, és 1324 literesre bővíthető is.

A négyajtós AMG GT lényege pedig éppen az, hogy a praktikus vonásai ellenére minél több mindenben hasonlít a kétajtós testvérére. A motorházfedele nem olyan hosszú, de azért elég tekintélyes, és az utastérben is ott van a terjedelmes középkonzol, rajta a váltókarral és kétoldalt mini kijelzős érintőkapcsolókkal. De megtalálod a kétszer 12,3 colos színes képernyőt is, mint a legújabb Mercedesekben.

Az AMG GT Coupé pedig sokkal jobban megy, mint amit egy kéttonnás limuzinból kinéznél. Még az alapváltozata is, az AMG GT 53, amibe 3 literes biturbó soros hathengerest tesznek 435 lóerővel és 22 lóerős elektromos rásegítéssel, hiszen ez is 4,5 másodperc alatt gyorsul százra és 285 km/óra a végsebessége. De a legjobb az AMG GT 63 és 63 S, ami a jól ismert 4 literes biturbó V8-ast kapja 585 és 639 lóerővel, 800 és 900 Nm nyomatékkal.

A kisebb teljesítményű is 3,4 másodperc alatt van százon, és 310 km/óra a vége, míg az S-nél 3,2 másodperc és 315 km/óra ez a két érték, tehát igazi sportautókról beszélhetünk.

Széria persze a kilencfokozatú automata váltó és az összkerékhajtás, a menettulajdonságokat a hátsó szárny, a hátsó differenciálzár és a négykerék-kormányzás is javítja. Még a telemetriát is elmenti neked, mint az autóversenyzőknek, a felszereltségét illetően pedig a legdrágább Mercedesekről vettek példát. Genfben mindig nagy tömeg volt körülötte, a sikerét már most borítékolni lehet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
12% Naná, és nagyon keményen.
42% Igen, de menedzselhető.
46% Szerencsére nem.
Ezekkel a fotókkal sokkal jobban telik a karácsonyi punnyadás – figyelmeztetünk, nehéz lesz abbahagyni
Hirdetés