Nem ez lenne az első luxuskivitelű városi miniautó, de az biztos, hogy érdekes színfoltja volna a Maybach kínálatának a Smart. Ki tudja, hogy dolgoznak-e rajta a gyárban, de addig is egy grafikus már elképzelte, milyen lehet.

Jó ötletnek gondolta az Aston Martin néhány éve, hogy Cygnet néven piacra dobja a Toyota iQ luxusváltozatát. A célja az volt, hogy ezzel csökkentsék a kínálat károsanyag-kibocsátását, egyébként pedig csak meglévő Aston Martin-tulajdonosok vehettek belőle, ha a városba nem akarták kivinni a V12-es sportkocsit a garázsból.

De ez nem jelenti azt, hogy más márkának ne sikerülne miniautót eladnia a tehetős vevőknek. Most a Peisert Design grafikusa képzelte el, milyen lenne, ha a Daimler kijönne az új Smart Maybach-változatával, és az eredmény elég meggyőzőre sikerült. Még akkor is, ha piaci érdeklődés nem biztos, hogy lenne iránta.

Széles hűtőmaszkja egyenesen a csodás Maybach Vision 6 tanulmányautóról származik, mellette már csak LED-es csíkfényszóróknak maradt hely. Fénycsík került a hátsó lámpák közé, a Maybach logóját pedig a hátsó oszlopra erősítették. A Maybach S-osztályról származó 22 colos polírozott könnyűfém kerekeken egészen komoly kiállása lett a Smartnak.

Belül mintha egy S-osztályba csöppentünk volna, és valóban onnan származik a virtuális koncepció utastere. Megvan benne a hatalmas kormánykerék és a szélesvásznú dupla kijelző, ahogyan a steppelt bőrkárpit, a nyíltpórusú fabetétek és a Burmeister hifi is. Csak éppen a szélessége árulkodik arról, hogy ez nem a legnagyobb Maybach.

Ha már jövőautó, akkor elektromos hajtással képzelték el a Maybach Smartot, és a városi kiskocsiból már szériagyártásban is készül ilyen, 82 lóerővel és 160 kilométeres hatótávval. A villanymotoros Smartnak van jövője, a Maybach kivitelnek nem biztos, hogy lenne, de attól még érdekes elképzelés, az biztos.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon