Bár egy ideje a legizmosabb Opeleken az OPC emblémát találod, nem hagyja feledésbe merülni a GSi típusjelzést sem a német gyártó. Az Astrán és Corsán ismertté vált jelvényt most az Insignia sportosabb változata hozza vissza.
1984-ben jelent meg először a GSi típusjelzés az Opelnél, az 1,8 literes, 115 lóerős motorral szerelt Kadett és Manta viselte. De a legnagyobb dobás 1988-ban az újabb Kadett GSi volt, ami már 2 literes, 150 lóerős benzinmotort kapott. A legtöbben mégis az Astra GSi révén találkoztak ezzel a változattal, de a Corsa szögletes első és gömbölyűbb negyedik generációja is készült GSi kivitelben.
Utána a németek kitalálták az Opel Performance Center rövidítéseként az OPC típusjelzést, és innentől a legizmosabb Opelek már ezt viselték. De a GSi nem merül feledésbe, hamarosan visszatér, méghozzá az új Insignia eddigi legsportosabb változatán. Már első ránézésre megismered majd, ami a krómozott szegélyű légbeömlők, a hátsó légterelő és a hangsúlyos kipufogóvégek érdeme.
Az új Insigniát már vezettük a 260 lóerős, turbós kétliteressel, nyolcfokozatú automatával és összkerékhajtással, és már akkor azt gondoltuk róla, hogy ezt a szedánt nagyon odatették a németek. Ezt a motort kapja az Insignia GSi is, változatlan teljesítménnyel, de ültetett futóművel, állítható lengéscsillapítással, Brembo fékekkel és kikapcsolható ESP-vel.
Még nem tudjuk, hogyan megy, de az Opel szerint nagyon. A gyáriak már próbálták, és azt mondják, mivel az Insignia jóval könnyebb a korábbinál, az új GSi jobbat megy a Nürburgringen, mint a 325 lóerős V6-ossal szerelt előző Insignia OPC.