Az ikonikus elődje hivatalosan nem a Volkswagen terméke volt, de a Bogár alapjára épült, és világszerte ismertté vált. Meglepetésre a német gyártó most saját maga készíti el a Buggy modern változatát.

Váratlan tanulmányautót ígért be a genfi autószalonra a Volkswagen. Az ihletet a hatvanas-hetvenes években született Buggy adta, amit a klasszikus Bogár alvázára építettek, és a kaliforniai partokon volt népszerű, de az európai utakra is jutott belőle. Az egyedi építésű vagy kisebb sorozatban gyártott Buggy különféle változataiból a Volkswagen becslése szerint mintegy 250 ezer példány épült.

Most ezt támasztja fel a Volkswagen a genfi autószalonra épített tanulmányautóval. Az alapokat már nem a Beetle adja, hanem a modern MEB padlólemez, amit eleve elektromos autóknak fejlesztettek ki.

Az új Buggy ugyanis tisztán elektromos hajtású lesz, ami sokkal környezetkímélőbbé teszi, ha tényleg a homokos tengerparton használnák.

Az eredeti mintájára az új Buggy is tető és ajtó nélküli lesz, könnyű karosszériával és nagy sárvédők alatti kerekekkel, amiket off-road abroncsokkal szerelnek. Persze sorozatgyártásról szó sincs, de azt már a Volkswagennél is hozzátették: a moduláris padlólemez lehetővé tenné, hogy kis szériában készítsenek ehhez hasonló autót.

És igen, éppen ilyen homokfutót fog átadni Terence Hill Budapesten:

Ha még nem láttad, ezt is meg kell nézned:

Nagyon menő ez a magyar Terence Hill-videó

Terence Hill jótékonysági buggy-árveréséhez olyan promó jött, hogy azt nem árt megnézni úgy 15-20-szor.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Sokáig gondolkozott az M1-esen az autós, de így sem sikerült okos döntést hoznia

Részleteket villantott új elektromos autójáról a Kia

Ferrarival győzött a 19 éves magyar autóversenyző

További cikkeink a témában