Sanda West igazi hollywoodi celeb volt, aki nem filmszerepeivel hívta fel magára a figyelmet, hanem az olajmágnás férje után rászakadó hatalmas vagyonával, melyből tartalmas, de sajnálatosan rövid életet élt.

Ike West 1968-ban halt meg a Las Vegas-i Flamingo Hotelben, amiben az is közrejátszhatott, hogy állítólag nem vetette meg a kábítószert. Felesége, Sandra az örökölt vagyonból aztán olyan fényűző életet élt, hogy néha még a filmcsillagokat is kiszorította a pletykalapokból.

Sandra nem élte meg a negyvenet, aminek oka vényköteles gyógyszerek túladagolása is lehetett. Ez sokak számára homályos még ma is, de a temetéséről egész Amerikának megvolt a véleménye.

Kérésére kedvenc hálóruhájába öltöztették és az 1964-es Ferrari 300 Americája kormánya mögé ültették, így emelték végül a sírhelyére a San Antonio-i temetőben.

1974 májusában készült el az amerikai piacra szánt Ferrari Dino GTS, melyet Chic Vandagriff kereskedésén keresztül, a Hollywood Sports Carstól vett meg az első tulajdonosa, Sandra West. Halálát követően az 1700 mérföldet futott autót ügyvédje, John Valentine vette meg a hagyatékból.

1979-től aztán több tulajdonost is megjárt a Dino, melyet először sárgára, majd pirosra fényeztek át, pedig éppen a különleges színe teszi ritkasággá.

Eredetileg ugyanis a 246 GTS a Verde Medio Nijinsky nevű zöld metálfényezést kapta, melyhez bézs bőrkárpitot párosítottak, fekete betétes Daytona mintázatú ülésekkel. Sandra West egykori GTS-e az utolsó 25 darab egyike, és csupán azon három példányé, mely ezt a színt kapta.

Ragyogó zöld színét egy telivér kanadai versenylóról, Nijinsky II-ről nevezték el.

Gyári légkondicionálójával és elektromos ablakemelőivel egy igazán jól felszerelt Dino GTS ez, ami restaurálás után visszakapta eredeti színkombinációját. Mostanra is csupán 9000 mérföld körül mutat az órája, és minden kiegészítője hiánytalanul megvan, továbbá az értéknövelő Ferrari Classiche minősítést is megkapta.

2,4 literes, 65 fokos hengerszögű hathengerese a 246 GTS-ben 195 lóerős és majd' 270 Nm nyomatéka van, az amerikai modellek az emissziós előírások miatt 175 lovasak.

Belépőmodellnek szánták az Enzo Ferrari fia után elnevezett Dinót, és a Ferrari logó nem is került a V6-os motorral szerelt autóra. Pedig utólag egyértelmű siker lett a korábbiakhoz mérten korszerű, középmotoros sportautó, melyet ma is az egyik legjobb Ferrarinak tartanak. Sandra West csak kicsit élvezhette, de ebben nem döntött rosszul.

Ez is érdekelhet:

Megosztó Ferrarik, amiket úgyis szívesen nézegetnél a garázsodban

Először azt mondod, hogy ennél rondább Ferrari még sosem volt. Aztán vágyakozva nézed, hogy mennyire kéne.

Kékben is csodálatos a '70-es évek olcsó Ferrarija

Belépőmodellnek született, de fejlettsége bőven túlmutatott az eredeti célján, ezért lett siker a Dino.

Enzo Ferrari fiának emlékét őrzi ez a sportautó

A középmotoros Ferrarik előfutára a Dino 246 GTS.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában