Versenyautókba és utcai modellekbe is passzoló, új fejlesztésű V6-os motort tervezett Enzo Ferrari fia, melyet végül az új almárka modellje kapott meg, hogy a Ferrari ellenfelet állítson az olcsóbb 911-es Porschéval szemben.

Belépőmodellnek született a Dino, mégis ez lett minden idők egyik legnépszerűbb és legjobb Ferrarija, mely egyúttal Enzo fiának, Alfredo Ferrarinak is emléket állít. Az 1967-es Torinói Autószalonon bemutatott autó lágy domborulatokból rajzolt karosszériája a Pininfarina stúdiónál dolgozó Aldo Brovarone és Leonardo Fioravanti műve.

Dupla vezérműtengelyes, 65 fokos hengerszögű motorja kezdetben 2,0 literes, majd később már 2,4-es változatban volt elérhető, dupla torkú Weber karburátorokkal. Könnyű alumínium karosszériája, négy keréknél független felfüggesztése és tárcsaféke van, ami nagyon jót tett a vezethetőségnek.

Tehát a Ferrari megalkotta azt az autót, ami ugyan hathengeres, de könnyű, remekül vezethető és még – sportautókhoz mérten – olcsó is.

Utolsó szériás változata már több mint 190 lóerőt ad le 7600-as fordulaton és közel 230 Nm nyomatéka van. A 246-os végsebessége már alulról karcolta a 240 km/órát, és ezzel rendesen rálicitált a Porsche 911S-re, melynél alig volt drágább, de még a szintén V6-os Citroën SM-mel is összeeresztették.

1973. július 27-én készült el ez a 246-os Dino, melyet kék metálfénnyel és bézs bőrbelsővel rendeltek meg 4922 angol fontért.

Több tulajdonos után is Angliában maradt a jobbkormányos Dino, de nem használták túl sokat, mert mostanra is csak 25 200 kilométernyi mérföld van benne. Ennek megfelelően minden szám stimmel az autón, tehát a motorja is még az eredeti, és csak enyhe restaurálásra volt szükség a hibátlan állapot fenntartásához.

Akkoriban még nem merték rátenni a lovacskát egy hathengeres sportautóra (ma pedig ott a 296-os, hibrid hajtással és V6-os turbómotorral), de a Dino nem csak szépségénél fogva, hanem a vezetési élménye miatt is rendre feltűnik a legjobb Ferrarik listáján.

Nem ez a legdrágább, nem is a legerősebb, de még csak ritkaságnak sem nevezhető, hiszen épp ez hozta meg az igazán sűrűsödő eladások örömét, de a különleges kék színe és a jobbkormányos kivitel még Dinóból sem mindennapi.

Ez is érdekelhet:

Enzo Ferrari fiának emlékét őrzi ez a sportautó

A középmotoros Ferrarik előfutára a Dino 246 GTS.

Nardo-szürkében még izgalmasabb lenne a Ferrari F40?

Nem féltették versenyzésre használni ezt az F40-est.

Eladó egy duplán filmes érintettségű Ferrari, egy Daytona Spider, ami egy időben Sydney Pollacké volt

Don Johnson is egy ilyen Ferrari Daytonával kergette a rosszfiúkat a Miami Vice-ban. Most megveheted, ha van rá 2,6 millió dollárod.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés