Meglepetésre egy teljesen új modellt mutatott be a Ferrari. Ha ilyen a downsizing, mint a plug-in hibrid V6-ossal szerelt középmotoros 296 GTB-ben, akkor olyan nagyon azért nem bánjuk.

A Ferrari egyre tovább bővíti a választékát, hiszen miután a nyitható tetős Portofino mellett megjelent a hasonló kategóriájú Roma, most a középmotoros F8 Tributo kapott egy házon belüli riválist. Az új 296 GTB azonban nem egy belépőmodell, hiszen plug-in hibrid rendszer kapott a V6-os motorjához, ezért izmosabb lett, mint a V8-assal hajtott F8 Tributo.

A 3 literes biturbó V6-os motorja nem egyezik meg a Maserati MC20 hasonló erőforrásával, valójában teljesen új, és a maranellói márka saját fejlesztése.

A teljesítménye már önmagában is rekordnak számító 663 lóerő, de a plug-in hibrid rendszerhez tartozik a nyolcfokozatú duplakuplungos váltóba épített 167 lóerős elektromotor is, amivel 830 lóerőre és 730 Nm-re képes az autó.

A 296 GTB ezzel fantasztikusan gyors lett, 2,9 másodperc alatt gyorsul százra,

és 7,3 másodperc alatt a kétszázat is eléri, a végsebessége 330 km/óra. A 7,45 kilowattórás akkumulátorral még csak nehéznek sem mondható, csak 1470 kilogrammot nyom, és a zöld rendszámos Ferrari egy feltöltéssel 25 kilométert képes menni teljesen elektromosan, akár 135 km/órával is.

A dizájn terén ezúttal nem keresett új utakat a Ferrari, a maranellói márka jellegzetes arányait kapta a 296 GTB, aminek 4,57 méteres hossza csak négy centivel rövidebb, mint az F8 Tributo hasonló mérete.

A Ferrari rögtön a pályanapokra szánt Assetto Fiorano kivitelt is bemutatta, amit a 250 Le Mans klasszikus szürke-sárga színére fényeztek.

Az Assetto Fiorano több szénszálas anyagot használ, ezért 12 kilogrammal kevesebbet nyom, a futóművét és az aerodinamikáját is a pályára hangolták. A 296 GTB árát az F8 Tributo és a szintén plug-in hibrid csúcsmodell SF90 Stradale közé lőtte be a Ferrari: legalább 296 ezer eurót kérnek érte, ami 94 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában