A Ferrari bemutatta a legújabb versenyautóját, és a 488 GT3 utódjának szánt 296 GT3 nem csak abban különbözik az utcai modelltől, hogy megszabadították a hibrid rendszerétől.
A legújabb versenyautójának építésénél alapos munkát végzett a Ferrari. A 488 GT3 utódjának alapját a gyönyörű 296 GTB adta, de a pályaváltozat nem csupán a hatalmas szárnnyal és diffúzorral különbözik, hanem mintha teljesen más karosszériát kapott volna. Nagy valószínűséggel ez történt, hiszen a 296 GT3-nak még a tengelytávja is megnőtt hat centiméterrel.
A hatvanas évek óta a 296 GT3 lesz az első középmotoros V6-os versenyautója a Ferrarinak.
Az utcai autó hibrid rendszerének azonban a GT3-as szabályok miatt búcsút kellett inteni, ezért a 2992 köbcentis biturbó V6-ossal szerelt autó teljesítménye 830-ról 600 lóerőre, a maximum nyomatéka 730-ról 710 newtonméterre csökkent.
A nyolcfokozatú duplakuplungos helyett hatfokozatú szekvenciális váltóval szerelt 296 GT3 azonban 220 kilogrammal könnyebb is az utcai modellnél, és még az elődjénél is nagyobb leszorítóerőt termel, ezért jóval gyorsabb lett.
A Ferrarit választó pilótáknak pedig nem kell kompromisszumot kötniük, a súlycsökkentés ellenére megtartották a légkondicionálót.
Ez is érdekelhet: