A Ferrari bemutatta a legújabb versenyautóját, és a 488 GT3 utódjának szánt 296 GT3 nem csak abban különbözik az utcai modelltől, hogy megszabadították a hibrid rendszerétől.

A legújabb versenyautójának építésénél alapos munkát végzett a Ferrari. A 488 GT3 utódjának alapját a gyönyörű 296 GTB adta, de a pályaváltozat nem csupán a hatalmas szárnnyal és diffúzorral különbözik, hanem mintha teljesen más karosszériát kapott volna. Nagy valószínűséggel ez történt, hiszen a 296 GT3-nak még a tengelytávja is megnőtt hat centiméterrel.

A hatvanas évek óta a 296 GT3 lesz az első középmotoros V6-os versenyautója a Ferrarinak.

Az utcai autó hibrid rendszerének azonban a GT3-as szabályok miatt búcsút kellett inteni, ezért a 2992 köbcentis biturbó V6-ossal szerelt autó teljesítménye 830-ról 600 lóerőre, a maximum nyomatéka 730-ról 710 newtonméterre csökkent.

A nyolcfokozatú duplakuplungos helyett hatfokozatú szekvenciális váltóval szerelt 296 GT3 azonban 220 kilogrammal könnyebb is az utcai modellnél, és még az elődjénél is nagyobb leszorítóerőt termel, ezért jóval gyorsabb lett.

A Ferrarit választó pilótáknak pedig nem kell kompromisszumot kötniük, a súlycsökkentés ellenére megtartották a légkondicionálót.

Ez is érdekelhet:

V6-os plug-in hibrid sportautót mutatott be a Ferrari, itt a 296 GTB

Ha ilyen a downsizing, akkor olyan nagyon azért nem bánjuk.

Spider változatban is itt a Ferrari hathengeres plug-in hibridje

Zöld rendszámot kaphat a 830 lóerős 296 GTS is.

Nem teljesíti a szabályokat a legújabb Ferrari

Nem is akar megfelelni a szabályoknak a 488 GT Modificata.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

A Bugatti Veyron és a Škoda Octavia dizájnerét vették fel az MG-hez

További cikkeink a témában