Mutattunk már olyan klasszikus Ferrarit, amit egy tűzkár után tisztán elektromos hajtásúvá alakítottak. Nem ez volt a helyzet ennek a 328-nak az esetében, amiből modern formájú élményrakétát építettek, és mára ritkaságnak számít.

Nehezen vágnánk bele abba a munkába, amit úgy kell kezdeni, hogy vágj szét egy klasszikus Ferrarit. A 328 GTS a maranellói márka ikonikus típusainak egyike, és nagy értéket képviselt már akkor is, amikor ez a prototípus épült. Az eredetije így nézett ki, amit álmodból felriasztva is felismersz:

A kilencvenes évek elején egy ilyen, keveset futott példányt használt fel a Michalak Design a legújabb tanulmányautójához. Csak a motort és a váltót tartották meg, a teljes karosszéria lekerült róla, hogy valami egészen más vegye át a helyét. A Conciso névre keresztelt típus formás aszfalttorpedó lett.

A kétüléses élményautó hasonló elvek alapján készült, mint később az Ariel Atom, amikor egy ütős hajtáslánc köré építenek egy minél könnyebb autót. A karosszéria alumíniumból van, ajtók vagy tető egyáltalán nincs, és a szélvédő is csak jelzésértékű, ezért hasznát veszed a hozzá adott sisakoknak.

A középre épített 3,2 literes Ferrari V8-as megmaradt, és bár 270 lóerős teljesítménye ma nem hangzik soknak, de a prototípus 980 kilogrammos tömegét is figyelembe véve elég ütőképes volt. 5 másodperc alatt gyorsul százra, és 270 km/óra a végsebessége.

Már ez a prototípus sem mai darab, 1993-ban a genfi autószalonon mutatták be, ahonnan egy amerikai gyűjtőhöz került, majd 1998-ban egy belga tulajdonosa lett, aki olyan becsben tartotta, hogy a nappalijában állította ki. Most az RM Sotheby’s monacói aukcióján keresnek neki új gazdát.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

A McLaren elismerte, hogy beáldozhatják Piastri futamát Norris vb-címéért

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés