Mutattunk már olyan klasszikus Ferrarit, amit egy tűzkár után tisztán elektromos hajtásúvá alakítottak. Nem ez volt a helyzet ennek a 328-nak az esetében, amiből modern formájú élményrakétát építettek, és mára ritkaságnak számít.

Nehezen vágnánk bele abba a munkába, amit úgy kell kezdeni, hogy vágj szét egy klasszikus Ferrarit. A 328 GTS a maranellói márka ikonikus típusainak egyike, és nagy értéket képviselt már akkor is, amikor ez a prototípus épült. Az eredetije így nézett ki, amit álmodból felriasztva is felismersz:

A kilencvenes évek elején egy ilyen, keveset futott példányt használt fel a Michalak Design a legújabb tanulmányautójához. Csak a motort és a váltót tartották meg, a teljes karosszéria lekerült róla, hogy valami egészen más vegye át a helyét. A Conciso névre keresztelt típus formás aszfalttorpedó lett.

A kétüléses élményautó hasonló elvek alapján készült, mint később az Ariel Atom, amikor egy ütős hajtáslánc köré építenek egy minél könnyebb autót. A karosszéria alumíniumból van, ajtók vagy tető egyáltalán nincs, és a szélvédő is csak jelzésértékű, ezért hasznát veszed a hozzá adott sisakoknak.

A középre épített 3,2 literes Ferrari V8-as megmaradt, és bár 270 lóerős teljesítménye ma nem hangzik soknak, de a prototípus 980 kilogrammos tömegét is figyelembe véve elég ütőképes volt. 5 másodperc alatt gyorsul százra, és 270 km/óra a végsebessége.

Már ez a prototípus sem mai darab, 1993-ban a genfi autószalonon mutatták be, ahonnan egy amerikai gyűjtőhöz került, majd 1998-ban egy belga tulajdonosa lett, aki olyan becsben tartotta, hogy a nappalijában állította ki. Most az RM Sotheby’s monacói aukcióján keresnek neki új gazdát.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
17% Naná, és nagyon keményen.
36% Igen, de menedzselhető.
47% Szerencsére nem.