Nem a Dino 308 GT4 a legszebb és a legnépszerűbb veterán Ferrari, viszont éppen ezért nehéz nála jobb ár-érték arányút kapni, de messze nem ez az egyetlen érv mellette.

1973 novemberében mutatták be a Dino 308 GT4-et a Párizsi Autószalonon, mely elődjével ellentétben a premier után három évvel már büszkén hordhatta Ferrari logót. Az 1975 nyarán bevezetett frissítéseket a kereskedők visszajelzései alapján dolgozták ki, ezek között szerepelt a logócsere is, melytől a kereslet növekedését várták az olajválság utáni időkben.

Ez volt a Ferrari első V8-as, középmotoros szériagyártású autója, melynek formáját ráadásul a Bertone stúdió tervezte.

Évtizedek óta a Pininfarina felelt a formatervért és éppen ezért nagy felháborodást váltott ki, hogy a Dino GT4 szögletes és letisztult vonalait Marcello Gandini húzta meg. A stíluselemek ráadásul nagyon jól beazonosíthatóak, ezért a Lancia Stratosszal, de leginkább a Lamborghini Urracóval állnak közeli rokonságban.

Elődjénél hosszabb, több mint 2,5 méteres tengelytávja miatt négyfősre bővült a kabin, a felfüggesztése pedig mind a négy sarokban független, kettős keresztlengőkaros. Egyes pletykák szerint Niki Lauda részt vett a futómű beállításában, de ez valószínűleg csak legenda, mert Lauda csak a GT4 megjelenése után csatlakozott a Ferrarihoz, a végső specifikációt pedig már korábban ki kellett dolgozni.

Enzo Ferrari viszont komoly szerepet vállalat a tervezési folyamatban.

Egy valós méretű makettben még be is ült, hogy tesztelje a vezetési pozíciót. A Bertone egyébként kifejezetten olyan kabint tervezett, amiből a vezető nem az autó orrát, hanem közvetlenül az utat. 255 lóerős teljesítményű, 3,0 literes, V8-as motorját keresztben építik be az utaskabin mögé, hozzá pedig 5 sebességes kézi váltó jár.

1976 áprilisában adták át első tulajdonosának az Avorio Safari színű Dino GT4-et a németországi Düsseldorfban, azóta pedig alig több mint 40 ezer kilométert futott. A visszafogott fehér fényezés mellé bevállalós Pelle Rossa belteret választottak. Az autó 2009-ben kapta meg a Ferrari Classiche tanúsítványt, ami garantálja, hogy tökéletes veterán Ferrarit kap, aki kicsengeti érte a 80 ezer euró körüli összeget.

Ez is érdekelhet:

Csillogás és tragédia a zöld Ferrari mögött

Sandra West nem színésznő volt, de nem véletlenül beszéltek róla Hollywoodban, és a Ferrari csak az egyik ok volt.

Megosztó Ferrarik, amiket úgyis szívesen nézegetnél a garázsodban

Először azt mondod, hogy ennél rondább Ferrari még sosem volt. Aztán vágyakozva nézed, hogy mennyire kéne.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hoztunk egy újabb haladó szintű kvízt az autórajongóknak

Shaquille O'Neal kupét építtetett magának ebből az autóból

Felnőttméretű játékautót alkotott a Toyota

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés