2002-ben mutatkozott be a Párizsi Autószalonon az Enzo, mely a puritán csúcsgépek után egészen új irányt mutatott a legexkluzívabb Ferrarinak. A négyszáz darabos széria egyik legkülönlegesebbje ez a matt feketére fényezett autó.
399 darabos szériának tervezték a Ferrari Enzót, melyből aztán plusz egy darabot gyártottak a Vatikán számára. Még a II. János Pál pápának készülő utolsó Enzo is piros színt kapott, ahogyan a sorozat legtöbb tagja.
Készült néhány szürke és kék, felbukkant már sárga és ezüst is, de ahogyan a fehéret, úgy a matt fekete színt is csak egyetlen Enzo viseli.
Brunei szultánja híres arról, hogy minden luxusautóból betáraz néhány darabot, valamint kedveli a kifejezetten neki tervezett és készített egyedi autókat is, így az sem meglepő, hogy Ferrari Enzóból is olyat szeretett volna, amilyen senki másnak nincs.
Nero Opaco nevű matt fekete színe ma is ritka választás a Ferrari különleges kérésekkel foglalkozó Tailor Made részlegén. Az autó történetének minden részlete ismert egészen onnantól, hogy 2004. június 8-án kezdték meg az építését, és október 15-én hagyta el a maranellói műhelyt.
Fekete színéhez fekete bőrkárpitot választottak és fekete féknyergeket, a felniket azonban meghagyták szép ezüst ékszereknek az Enzo alatt.
Hampstead, Mayfair és Knightsbridge utcáin is felbukkant, mert az autót a királyi család londoni rezidenciáján tartották, mielőtt Ázsiába szállították. A rendkívül kényes fényezést a közelmúltban a Carrozzeria Zanasinál restaurálták. Kicserélték a beltér ragadóssá vált kapcsolóit, az első fényszórókat és a hátsó lámpákat, valamint a motorháztető üvegét, így újnak hat az Enzo.
Mielőtt az Enzo megjelent volna, az F40-es és F50-es Ferrarik voltak a csúcsmodellek, melyek puritánságukkal egészen másról szóltak, mint a sokkal inkább a luxus irányába forduló, a vállalat alapítója után elnevezett típus.
Motorja azonban így is egy igazi mérnöki remekmű, melyen a Maserati MC12-vel osztozik. A 65 fokos hengerszögű, szívó V12-es motor 660 lóerejét 7800-as fordulaton adja le és 657 Nm nyomatéka van 5500-tól. Kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 355 km/óra a végsebessége. A Nürburgringen 7 perc 25,21 másodperc alatt szalad körbe.
Ez is érdekelhet: