Csak a kivételes ügyfelek juthattak hozzá a Ferrari szupersportautójához, és közülük is csak néhánynak adatott meg, hogy a szériától eltérő színben rendelje az Enzót. Az egyetlen gyárilag fehér példány csak ritkán kerül elő, most eladóvá vált.
Az Alfa Romeo versenyistállójának vezetésétől egészen az F40-es megálmodásáig Enzo Ferrari egész életét arra tette fel, hogy a világ legjobb autóit hozza létre. Mint a motorsportban, úgy az utakon is, az ágaskodó paripát viselő sportautói a technika és a stílus élvonalát képviselték, és a tiszteletére a nevét viselő típus, a Ferrari Enzo tökéletesen foglalja össze mindazt, ami a maranellói gyártót az autóipar egyik legvágyottabb márkájává tette.
A Ferrari korábbi csúcsmodelljeihez hasonlóan a 2002-es párizsi autószalonon bemutatott Enzo is
a motorsport csúcskategóriájából származó technikát egyesíti a Pininfarina stúdió stílusával
egy utcai szupersportautóban. Az alumíniumból és szénszálas anyagból készült alapokat Ken Okuyama által megálmodott kompozit karosszériába öltöztették, amelynek formáját a szélcsatornás tesztek alakították, a korábbi F50 méretes szárnya helyett aktív aerodinamikával.
Az Enzo szíve egyértelműen a 6 literes V12-es középmotor, amely 651 lóerős teljesítményre képes,
de ennél a számnál is lenyűgözőbb a hangja, amit a fordulatszámmérő 8200-nál kezdődő piros mezője közelében hallat. Az elődjeihez hasonlóan az Enzo is mércét állított fel a dizájn és a teljesítmény terén, és a mindössze 400 példányt számláló limitált széria rövidesen az ezredforduló utáni korszak egyik keresett gyűjtői modelljévé vált.
Minden példánya értékes egzotikum tehát, de még ritkább a képeken látható autó, hiszen egyike annak a húsznak, amely nem szériaszínben készült – ezt a kiváltságot kizárólag a maranellói márka legértékesebb ügyfeleinek tartották fenn. A most bemutatott Enzo még ezek között is kivételes, hiszen az egyetlen, amelyik fehér színben hagyta el a gyártósort 2003-ban.
A Bianco Avus fényezéshez fekete bőrbelső és vörös számlapos műszerek jártak.
Az első tulajdonosa egy német-svájci milliárdos volt, aki nem sokat használta,
az Enzo az ideje nagy részét a svájci kereskedés kirakatában töltötte,
majd 2011-ben Hongkongba adták el. A balkormányos felépítése miatt azonban ott nem helyezték forgalomba, egy Ferrari-gyűjteményben pihent, ezért a számlálója még ma is csak 9600 kilométert mutat. A ritkán látott fehér Enzo most az RM Sotheby’s aukcióján szerezhető meg, várhatóan elképesztő összegért.
Ez is érdekelhet: