Nem véletlenül nem ismerős a képeken látható három Ferrari formája, ugyanis a LaFerrari fejlesztéséhez használt öszvérekről van szó. Hivatalosan nem léteztek, most mégis meg lehet venni őket.

A Mecum közelgő augusztusi aukciójának kínálatában tűnt fel három érdekes Ferrari, amihez foghatót még sosem láttunk. A neve már árulkodó lehet, az F150 ugyanis az Enzo utódjának szánt szupersportautó belső használatú neve volt, a hibrid csúcsmodell végül LaFerrari néven került forgalomba 2013-ban.

A bemutatását megelőzően tucatnyi prototípust használt el tesztelésre a Ferrari,

és ezek közül három most eladósorba került. A három autó a fejlesztés három szakaszát jelképezi, és erre utal az utóneve is, a Muletto ugyanis öszvért jelent olaszul. Olyan prototípusok ezek, amelyek más karosszériába bújva már az új modell technikáját hordják.

Az első öszvér nem véletlenül hasonlít a 458 Italiára, ugyanis tulajdonképpen az is,

de már a LaFerrari hajtáslánca dolgozik benne. A mérnökök arra használták, hogy kipróbálják, hogyan működik a készülő csúcsmodell hibrid rendszere. A matt fekete karosszéria, a rászegecselt elemek, a motor fölötti extra hűtés és a hosszabb kipufogó árulkodó részlet lehet.

A második prototípus már a karosszériájával is különbözik a 458 Italiától, mintha annak egy megnyújtott változata lenne.

Szükség is volt a nyújtásra, ugyanis ebben már nemcsak a LaFerrari leendő hajtáslánca kapott helyet, hanem a szénszálas anyagból készült vázszerkezete is. Jóformán csak a végleges formájú idomok hiányoztak róla.

A harmadik példány első pillantásra akár egy LaFerrari is lehetne, tüzetesebben megnézve azonban kiderül, hogy néhány olyan elem is található rajta, ami nem került sorozatgyártásba. A leginkább árulkodó részlete az, hogy a kormánykerekén még az F150 felirat olvasható, de

az autót már LaFerrari néven mutatták be a genfi autószalonon 2013-ban.
A LaFerrari bemutatója a genfi autószalonon 2013-ban

Furcsa döntés a Ferraritól, hogy megválik ezektől a prototípusoktól, ráadásul olyan modellektől, amelyek ebben a formában sosem kerültek nyilvánosságra. A Mecum aukcióján várhatóan csillagászati összeget fizetnek majd értük annak ellenére is, hogy természetesen ezeket a prototípusokat sosem lehet forgalomba helyezni.

Ez is érdekelhet:

Toto Wolff eladja a Ferrarikat a gyűjteményéből

Nem a Ferrarit akarja bosszantani vele, ennél egyszerűbb az oka.

2,5 milliárdot ért az utolsó LaFerrari

A legdrágábban eladott új autó lett a világon ez az Aperta.

Megvan az oka, miért méregdrága ez az átlagosnak tűnő veterán Porsche

Széria 911-esnek tűnik, pedig ez a Porsche 912-es prototípusa.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés