
Lehet, hogy nem akkora legenda, mint az F40, de ez a sárga Ferrari épp most érett veteránkorba, ráadásul nem akárki rendelte magának.
A Ferrari alapításának negyvenedik évfordulójára készített szupersportautó, az F40 roppant magasra tette a mércét, ezért a következő, ötvenedik évforduló közeledtével Maranellóban tudták, hogy még különlegesebb autóra lesz szükség. Az F50 ezért amennyire csak lehetett, közel állt a Ferrari versenytechnológiájához. Szénszálas vázra épült a levehető targatetős karosszéria, amelynek kortalan dizájnját a Pininfarina formatervezői álmodták meg.
Látványos idomai alatt kapott helyet egy újonnan fejlesztett 4,7 literes V12-es szívómotor, amelynek alapja a márka ’92-es Formula–1-es autójához készült, majd továbbfejlesztve számos bajnoki címet szerzett a kilencvenes évek GT futamain. Az F50-hez fejlesztett változata ráadásul nemcsak pörgős, de utcai használatra is alkalmas volt.
513 lóerős teljesítményével 3,6 másodperc alatt gyorsított százra, a végsebesség elérte a 325 km/órát.
Még ma is becsületre méltók ezek az adatok, de a kilencvenes évek derekán egyenesen földönkívüliek voltak.
Ma is megadja azt az érzést az F50-es, amikor beülünk a volánja mögé, mintha egy F1-es autót vezetnénk. Kormánykereke és LCD műszerei azonnal emlékeztetnek rá, hogy a bőrkárpit és a klíma ellenére ez egy valódi versenygép. Úgy tervezték, hogy felvegye a harcot a világ legjobbjaival, mint amilyen a McLaren F1.
Mindössze 349 példányt készítettek az F50-esből, a Ferrari legendás mondása szerint egy darabbal kevesebbet, mint amire kereslet volt.
A képeken látható példány pedig több szempontból is különleges. Nem feltétlen azért, mert csak két amerikai specifikációjú változat készült ezzel a Modena sárga fényezéssel, hanem azért, mert első tulajdonosa Ralph Lauren divatmágnás volt, ezért a konfiguráció az ő ízlését dicséri.
Ralph Lauren óriási autórajongó, legendás gyűjteménye a világ legizgalmasabb és legértékesebb sportautóiból áll.
Nem túl gyakori, hogy megválik egy autójától, de az F50-essel éppen ez történt, 2003-ban adta el 5300 kilométerrel az órájában. Következő gazdájánál is gondos kezekben volt, hiszen egy Ferrari-rajongó amerikai házaspár vásárolta meg, akik mindketten Challenge autójukkal versenyeztek.
Gyűjteményük ékköve lett a sárga F50-es, de mivel nem hivalkodásból vették, hanem szerelemből, ezért ritkán mutatkoztak vele. Csak egy pár alkalommal tűnt fel a közönség előtt Ralph Lauren egykori Ferrarija, 2009 óta nem szerepelt nyilvánosan. Gondosan tárolták, és megkapta a gondoskodást, amit megérdemel, ezért most 8700 kilométerrel kifogástalan állapotban keresi új tulajdonosát az éppen veteránkorba lépett ’95-ös F50-es.
Ez is érdekelhet: