Másodjára rendezik meg Keszthelyen a Festetics Concours d'Elegance veteránautó-szépségversenyt, ahol ritka autók és motorkerékpárok vonulnak fel, és az esemény autós szponzora jóvoltából a Maserati új és klasszikus modelljeit is megnézheted.

Szeptember első hétvégéjén a veterán autók és motorok kapják a főszerepet a Festetics Concours d'Elegance-on, hiszen igazi különlegességek érkeznek a Festetics-kastély parkjába. Mint minden hasonló veteránautó-szépségversenyen, itt is három kategóriába nevezhetik a járműveket a tulajdonosok, a szakmai zsűri a motorkerékpároknak, valamint az 1950 előtt és az 1950–1960 közt gyártott autóknak adja át a díjakat.

Már tavaly is autóritkaságok vettek részt a Festetics Concours d'Elegance-on, a Best of Show díjat egy Siddeley Special 6 nyerte el, a közönségdíjat egy Jaguar XK 140 érdemelte ki. A tavalyi verseny legidősebb résztvevője egy 1914-es Ford T-modell volt, míg az idei indulók közt ott lesz egy több mint százéves, 1922-ben gyártott Citroën. Az egész világon egyedülállónak számít az idén megtekinthető 1936-os Talbot Lago versenyautó.

A Festetics Concours d'Elegance egyetlen autós támogatója a Maserati Wallis Motor, és az olasz márka hazai forgalmazója külön szigeten állítja ki a legújabb modelljeit. A látogatók ezeken kívül klasszikus Maseratikat is megcsodálhatnak, a programot felvonulás és koncertek színesítik, és a márka jóvoltából mi is ott leszünk, hogy bemutassuk a veteránautó-szépségverseny legérdekesebb résztvevőit.

Íme a klasszikus Maseratik, amelyek ott lesznek a keszthelyi Festetics Concours d'Elegance-on:

Maserati Mistral 3700 Coupé – 1963 és 1970 között mindössze 948 darabot gyártottak belőle. 3,5 literes, soros hathengeres motorja 235 lóerős, a karosszériát Pietro Frua olasz dizájner tervezte. Magyarországon a keszthelyi kiállításon is részt vevő példány az egyetlen
Maserati Biturbo Spyder – A hatvanas évek után sokáig nem gyártott kabriót a Maserati, a kategóriába a Zagato által tervezett Spyderrel tért vissza. A keszthelyi eseményen egy ’86-ban készült, 2,5 literes, 192 lóerős biturbó V6-os motorral szerelt példány vesz részt
Maserati Quattroporte IV – A sorozat utolsó ötven darabjának egyik példánya érkezik Keszthelyre, ezek a japán Maserati-kereskedő megrendelésére készültek, csak ezek C-oszlopán van Maserati-jelvény. Az 1999-es gyártású Quattroportét 2,8 literes, 284 lóerős motorral szerelték
Maserati Shamal – A karosszériáját Marcello Gandini tervezte, a gyártása 1989-ben indult, két év alatt összesen 369 példánya készült el. 3,2 literes biturbó V8-as motorja 326 lóerős, a vezetéstámogató elektronikák hiánya miatt gyakorlott vezetőknek ajánlott
Maserati 3200 GT – Az 1998-ban bemutatott sportautó Giugiaro által tervezett formája szakított a Maserati szögletes vonalvezetésével, bumeráng alakú hátsó lámpája ikonikussá vált, de a 2002-es ráncfelvarrásnál levették róla. 3,2 literes V8-as szívómotorja 370 lóerőre képes
Maserati Quattroporte V – Az öt méter hosszú ötödik generációs Quattroporte kivételesen nagy, háromméteres tengelytávját a hátra tolt orrmotor és a hátulra épített váltómű tette lehetővé. 4,7 literes V8-as szívómotorja 431 lóerős, Keszthelyre egy 2009-es példány érkezik

Ez is érdekelhet:

A tíz legszebb spyder a Maserati történelméből

A legújabb spyder Maserati bemutatója kapcsán felidézzük a modenai márka korábbi szellős modelljeit.

Olaszország minden íze benne van ebben a Maseratiban

A Ghibli Spyder az olasz stílus tökéletes képviselője.

Az első szériagyártású Maserati

Rögtön a második világháború után jelent meg a Maserati A6-os, az első szériagyártású modelljük.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
33% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
67% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés