Másodjára rendezik meg Keszthelyen a Festetics Concours d'Elegance veteránautó-szépségversenyt, ahol ritka autók és motorkerékpárok vonulnak fel, és az esemény autós szponzora jóvoltából a Maserati új és klasszikus modelljeit is megnézheted.

Szeptember első hétvégéjén a veterán autók és motorok kapják a főszerepet a Festetics Concours d'Elegance-on, hiszen igazi különlegességek érkeznek a Festetics-kastély parkjába. Mint minden hasonló veteránautó-szépségversenyen, itt is három kategóriába nevezhetik a járműveket a tulajdonosok, a szakmai zsűri a motorkerékpároknak, valamint az 1950 előtt és az 1950–1960 közt gyártott autóknak adja át a díjakat.

Már tavaly is autóritkaságok vettek részt a Festetics Concours d'Elegance-on, a Best of Show díjat egy Siddeley Special 6 nyerte el, a közönségdíjat egy Jaguar XK 140 érdemelte ki. A tavalyi verseny legidősebb résztvevője egy 1914-es Ford T-modell volt, míg az idei indulók közt ott lesz egy több mint százéves, 1922-ben gyártott Citroën. Az egész világon egyedülállónak számít az idén megtekinthető 1936-os Talbot Lago versenyautó.

A Festetics Concours d'Elegance egyetlen autós támogatója a Maserati Wallis Motor, és az olasz márka hazai forgalmazója külön szigeten állítja ki a legújabb modelljeit. A látogatók ezeken kívül klasszikus Maseratikat is megcsodálhatnak, a programot felvonulás és koncertek színesítik, és a márka jóvoltából mi is ott leszünk, hogy bemutassuk a veteránautó-szépségverseny legérdekesebb résztvevőit.

Íme a klasszikus Maseratik, amelyek ott lesznek a keszthelyi Festetics Concours d'Elegance-on:

Maserati Mistral 3700 Coupé – 1963 és 1970 között mindössze 948 darabot gyártottak belőle. 3,5 literes, soros hathengeres motorja 235 lóerős, a karosszériát Pietro Frua olasz dizájner tervezte. Magyarországon a keszthelyi kiállításon is részt vevő példány az egyetlen
Maserati Biturbo Spyder – A hatvanas évek után sokáig nem gyártott kabriót a Maserati, a kategóriába a Zagato által tervezett Spyderrel tért vissza. A keszthelyi eseményen egy ’86-ban készült, 2,5 literes, 192 lóerős biturbó V6-os motorral szerelt példány vesz részt
Maserati Quattroporte IV – A sorozat utolsó ötven darabjának egyik példánya érkezik Keszthelyre, ezek a japán Maserati-kereskedő megrendelésére készültek, csak ezek C-oszlopán van Maserati-jelvény. Az 1999-es gyártású Quattroportét 2,8 literes, 284 lóerős motorral szerelték
Maserati Shamal – A karosszériáját Marcello Gandini tervezte, a gyártása 1989-ben indult, két év alatt összesen 369 példánya készült el. 3,2 literes biturbó V8-as motorja 326 lóerős, a vezetéstámogató elektronikák hiánya miatt gyakorlott vezetőknek ajánlott
Maserati 3200 GT – Az 1998-ban bemutatott sportautó Giugiaro által tervezett formája szakított a Maserati szögletes vonalvezetésével, bumeráng alakú hátsó lámpája ikonikussá vált, de a 2002-es ráncfelvarrásnál levették róla. 3,2 literes V8-as szívómotorja 370 lóerőre képes
Maserati Quattroporte V – Az öt méter hosszú ötödik generációs Quattroporte kivételesen nagy, háromméteres tengelytávját a hátra tolt orrmotor és a hátulra épített váltómű tette lehetővé. 4,7 literes V8-as szívómotorja 431 lóerős, Keszthelyre egy 2009-es példány érkezik

Ez is érdekelhet:

A tíz legszebb spyder a Maserati történelméből

A legújabb spyder Maserati bemutatója kapcsán felidézzük a modenai márka korábbi szellős modelljeit.

Olaszország minden íze benne van ebben a Maseratiban

A Ghibli Spyder az olasz stílus tökéletes képviselője.

Az első szériagyártású Maserati

Rögtön a második világháború után jelent meg a Maserati A6-os, az első szériagyártású modelljük.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Új dizájnirányt mutat a Volkswagen, de nem kell, hogy tetsszen

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés