A Haas nemhogy nem hajlandó fizetni, de még kártérítést követel az orosz Uralkalitól.
Mint ismert, a Haas az orosz–ukrán háború miatt azonnali hatállyal felbontotta szerződését névadó szponzorával, az orosz Uralkali vegyipari vállalattal, valamint orosz pilótájával, Nyikita Mazepinnel is, akinek helyét egyébként a csapat korábbi pilótája, Kevin Magnussen kapta meg.
Nem sokkal később az Uralkali közleményben jelentette be, bíróságra megy, hogy visszaszerezze a 2022-es idényre előre kifizetett (13 millió dolláros) összeget és némi kártérítést követeljen. Az amerikai istálló válaszul kijelentette, nem fog fizetni, mondván: a szerződésben szerepel egy olyan kitétel, amely szerint szponzora nem sértheti meg és nem teheti nevetség tárgyává a Haas jó hírnevét és megítélését. Ez ugye a háború kitörésével már alapból sérült azzal, hogy az Uralkali akkori résztulajdonosa, Dimitrij Mazepin (ő ugye a kirúgott pilóta milliárdos édesapja) Vlagyimír Putyin orosz elnök szűk körének tagja.
Sőt, a Haas nemcsak nem hajlandó fizetni, de még kártérítést is követel az Uralkalitól „kiesett haszon” címszó alatt, amelynek összegét 8,6 millió dollárban határoztak meg, valamint egyben jelezték, hogy amíg nem kapják meg a pénzt, addig nem is adják át Nyikita Mazepin 2021-es autóját, ahogyan az eredetileg szerződésben állt. Az Uralkali szerint sokkoló, hogy így bánnak velük, és egyben nevetségesnek tartják a Haas viselkedését.
Nagyon úgy tűnik tehát, hogy nem lesz megállapodás a két fél között, vagyis a Haas és az Uralkali közötti vita ténylegesen a bíróság elé fog kerülni.
(Forrás: planetf1.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: