Hat ajtón át lehet beszállni a hétszemélyes utastérbe, melyet rengeteg üvegfelület tesz világossá, ezt a rajzfilmesen esetlen dobozt pedig egy 850 köbcentis motor tolta hátulról.

Nem volt hatalmas áttörés a 600-as után a Fiat 850-es, melynek erősebb változata is kevesebb mint 40 lóerős, a végsebessége pedig egy karnyújtásnál messzebb van a 130 km/órától. Az 1964-től kilenc éven át gyártott kisautó azonban kedves ábrázatával, kerek lámpáival és rövidke farával sokaknak ismerős lehet, de az alapjaira épített Familiare kisbusz már különlegességnek számít.

Kétajtós szedán, kupé és Bertone-tervezte nyitható tetős 850 Spider is készült, de furgont és ezt a guruló akváriumot is piacra dobta a Fiat.

Dupla kerek fényszórói mögött azonnal kezdődik az utastér, melybe oldalanként három ajtón át lehet beszállni. Alapterülete ugyan nem nagyobb egy mai kisautónál, a 850 Familiaréban mégis hét személy utazhat.

Ennek az 1968-as autónak a különlegessége éppen a rengeteg ajtó és a gigantikus panorámatető, mely plexiből készült. Ezen a szinte pótolhatatlan elemen azért már látszik az autó kora. A kilátást karcok és repedések rontják, de az utasterébe így is árad a fény.

Persze, a hét szállítható személyre inkább úgy gondoltak, mint két felnőttre és öt gyerekre.

Kialakításán túl érdekessége, hogy független első futóművét a többi változattól eltérően nem keresztlaprugós, hanem tekercsrugókkal szerelték. Frissítésekkel egészen 1985-ig maradt gyártásban a 600 Multipla utódjának szánt 850 Familiare.

Ez is érdekelhet:

Mi ez a furcsán nagy Kispolszki? – a Fiat 133-sztori

Ursula Andress kapta meg az első példányt.

Lanciának készült, népautó lett belőle – a Fiat Uno-sztori

Negyven éve a Kennedy űrközpontban mutatták be az Unót, ami a Fiat egyik legnépszerűbb és egyben legtöbb ideig gyártott autója lett.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés