Minden tekintetben új korszakra rúgja rá az ajtót az Abarth 500e, mely nemcsak a sportos Fiat 500-at menti át a jövőbe, hanem az egész világon kapható modellként mindenütt megmutatja, milyen is a sportos, olasz városi autó.

Nem maszatoltak sokat az Abarthnál, egyszerűen kimondták, hogy az 500e minden tekintetben felülmúlja a korábbi benzines változatot. Az olaszországi Balocco tesztpályán az elektromos változat egy másodpercet ver a turbós benzinmotorral szerelt 695-ösre.

Elektromos hajtása miatt jobb a súlyeloszlása és több a nyomatéka, a hosszabb tengelytáv miatt pedig stabilabb az Abarth 500e.

42 kWh kapacitású akkumulátorcsomagja az 500e-ből érkezett, de a 155 lóerős teljesítményű villanymotor új az Abarthban. 85 kW-os gyorstöltőjével öt perc alatt a napi ingázáshoz szükséges 40 kilométert magába tudja szívni, a 80%-os töltöttséget pedig 35 perc alatt éri el.

Mindent megtettek annak érdekében, hogy azok se fanyalogjanak, akiknek az elektromos hajtás még a sótlan autózást jelenti. Az Abarth nem intézte el annyival, hogy a villanyautó anatómiájánál fogva alacsony tömegközéppontú, ezért a vezetése közben is magabiztosabban irányítható.

Három vezetési módja közül a Scorpion Street és Track módokban adja le maximális 155 lóerős teljesítményét és 235 Nm nyomatékát.

Turismo módra kapcsolva takarékosabb üzemre vált az autó, amiben a gázpedál reakciói is lágyabbak lesznek, a teljesítmény 136 lóerőre csökken, a nyomaték pedig 220 Nm-re. Ebben az enyhébb és a Scorpion Street módban gázelvételkor visszatermel, így akár egy pedállal is vezethető.

Fontos szempont volt a hangi élmény is, amiben hagyományosan erősek az Abarth modellek. Az elektromos hajtás lehet akár csendes is (leszámítva a gyalogosokat figyelmeztető hangokat), de a hanggenerátor a sebesség és a fordulatszám alapján a benzinmotoros Abarth hangzását is visszaadhatja a vezetőnek.

Álló helyzetből 100 km/órás sebességre hét másodperc alatt rántja fel magát az elsőkerék-hajtású Abarth 500e, de 20-ról 40-re és onnan tovább 60-as tempóra is egy másodperccel hamarabb gyorsul, mint a 695-ös.

Feszesebb futóműve, szélesebb nyomtávja pedig nemcsak nagyobb kanyartempót enged meg, hanem megadja a dögös kiállást is.

Morcosan néznek rajta a LED-es fényszórók, a lökhárítók és a küszöbök pedig sportosabb fazonúak, az egésznek elképesztően jól áll ez a szövegkiemelő filc szín. Sötétszürke tükörházairól és az ajtók mögötti míves kis logóról is könnyű lesz felismerni a legmérgesebb elektromos 500-ast.

Ez is érdekelhet:

Az olasz dizájn az elektromos autózás korában is verhetetlen – Fiat 500e-teszt

Annyira cuki, annyira részletgazdag, annyira megunhatatlan, hogy szinte észre sem veszed, mennyire jó villanyautónak is.

3+1 ajtós változatban is itt az elektromos Fiat 500

Jön egy kisebb hatótávú, de olcsóbb kivitele is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában