A Panda utódját vetíti előre a genfi autószalonon bemutatott Fiat tanulmányautó, de a Centoventi jóval több ennél. A lényegre törő kialakításával mindenkinek elérhetővé tenné az elektromos autózást.

A márka alapításának százhúszadik évfordulójára a Centoventi, azaz a 120 lett a neve a Fiat legújabb tanulmányautójának, ami a Panda utódját vetítheti előre. Az olaszok újra feltalálnák a kisautót, ugyanis egy olyan egyszerűségre törekvő koncepciót eszeltek ki, amit úgy lehetne összerakni, mint egy Legót, ezzel még olcsóbbá és elérhetőbbé tennék az elektromos autózást.

A Centoventi 3,68 méter hosszú, 1,74 méter széles és 1,53 méter magas, azaz három centivel hosszabb, tízzel szélesebb és hárommal alacsonyabb, mint a jelenlegi Panda, a tengelytávja tíz centivel 2,43 méteresre nőtt.

A koncepció érdekessége, hogy úgy lehetne összerakni, mint egy Legót.

Az alapmodellt csak szürkében gyártanák, ehhez lehetne választani többféle színű lökhárító, tető és kerékburkolat közül, a karosszéria színét fóliával tudjuk majd megváltoztatni. A tető alapesetben nyitható lenne, de keménytető, tetődoboz vagy napelem is szerelhető a helyére.

A belső térben is az egyszerűség uralkodik, az üléseket a sportcipőknél használt anyagokkal borítanák,

Az alapmodellhez 10 colos képernyő és telefontartó járhat, de 20 colos óriáskijelző is rendelhető.

Az elektromos hajtást is moduláris rendszerben képzelte el a Fiat. Az alapváltozat akkumulátora csak 100 kilométeres hatótávot enged, de még három akkucsomagot lehetne rendelni, amelyek további száz kilométerrel növelik ezt a távot.

A hátfalon is egy kijelző van, amire saját üzenetet, vagy akár reklámfeliratot is ki lehet íratni. Az eredeti Panda hűtőmaszkját idéző függőleges csíkok a Centoventi orrán a töltöttséget jelzik,

Ezt láttad már?

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon