Prototípusként már láttuk, most pedig a gyártáshoz közelebb álló változatban is megnézhetjük, milyen lesz Henrik Fisker következő autója. Az EMotion nemcsak a formájával, hanem a teljesítményével is a Teslát veszi célkeresztbe, a hatótávjával pedig túl is mutatna rajta.
Még jóval a Tesla előtt készítette el konnektorról tölthető hibrid autóját Henrik Fisker, de a Karma akkor nem jött be. Most azonban itt a legújabb autója, ami már tisztán elektromos, és egyértelműen a Teslát veszi a célkeresztbe. Las Vegasban, a szórakoztató-elektronikai kiállításon leplezte le az EMotion gyártáshoz közeli változatát, ami Fisker egy új találmányával együtt a következő nagy dobás lehet az elektromos autók között.
Henrik Fisker korábban formatervezőként dolgozott, és saját autója, a mai napig lenyűgöző Karma előtt olyan típusok kerültek ki a keze alól, mint az Aston Martin Vantage és a BMW Z8.
Most pedig meggyőződhetünk róla, hogy nem felejtett el rajzolni. Persze nem lehetett könnyű a Tesla ellenfelének valami olyat tervezni, ami nem hasonlít a Teslára, de Fisker a Karmából indult ki, és azt az alapformát tette még áramvonalasabbá és még sportosabbá.
Széria a 24 colos kerék, amire extra peres abroncsok kerülnek, és szénszálas anyagból készült légterelőkkel lehet feldobni a megjelenést. Szép nagy autó az EMotion, hiszen 5,08 méter hosszú, és a tengelytávja is nagyobb három méternél, ezzel még a Model S-en is túltesz.
Beszállni pedig látványosabb, mint a csak hátul szárnyas ajtós Model X-be, Fisker ugyanis felfelé nyíló ajtókat álmodott az új autójára.
Kilincs helyett okostelefonnal lehet nyitni az ajtókat, belül a kényelem új szintjét ígéri az EMotion. Szériában négyüléses a Fisker, ami négy szuperkényelmes fotelt jelent, de ötszemélyes változatot is lehet majd rendelni. Minden felületet bőrrel vontak be, a vezető elé pedig három képernyő is került.
Még érdekesebb az a 27 colos ívelt képernyő, ami a hátsó utasok szórakoztatására rendelhető.
Műszaki részletekről még nem sokat árultak el, de azt már lehet tudni, hogy összkerékhajtású és 780 lóerő a legnagyobb teljesítménye, valamint az önvezetésre képes rendszer sem maradt ki. Az előzetes szerint kevesebb, mint három másodperc alatt gyorsul százra és 250 km/óra a végsebessége, vagyis
simán felveheti a versenyt az erősebb Tesla Model S-sel. Már alig várjuk, hogy egy gyorsulási versenyben egymásnak eresszék őket.
Érdekes a hatótáv, hiszen Fisker azt ígéri, hogy egy feltöltéssel 650 kilométert lehet megtenni, és gyorstöltéssel kilenc perc alatt kétszáz kilométerre elegendő energiát lehet vételezni. De ez még nem minden, Henrik Fisker ugyanis már korábban bejelentette, hogy
olyan szilárdállapotú akkumulátoron dolgozik, amivel 800 kilométert is meg lehet tenni, és egy percbe telik a feltöltése.
Ez az akkumulátor azonban a legkorábban csak 2020-23-ban jelenhet meg az autókban, míg az EMotion gyártása már 2019-ben elkezdődik. Még nem jelentették be, hogy hol, de az már biztos, hogy az Egyesült Államokban készül, az árát azonban egyelőre megtippelni sem lehet. Mindenesetre az új autójával Henrik Fiskernek mindene megvan ahhoz, hogy erős konkurenciát állítson a Teslának, ha már a Karmával korábban nem sikerült.