Henrik Fisker nem adja fel, a legújabb elektromos autója egy divatos crossover, és az Ocean a paraméterei alapján mindenben a Tesla riválisa szeretne lenni, miközben az ára valamivel kedvezőbb lesz nála.
Henrik Fisker nagy álma volt a Karma, egy range extender benzinmotorral szerelt elektromos autó, ami nem olyan régen kínai tulajdonosnál önálló márkaként kezdett új életet.
Fisker azóta megcsinálta a saját teljesen elektromos hajtású modelljét, most pedig a következőt, egy crossovert is bemutatta. Az Ocean mindenben a Tesla konkurense szeretne lenni.
A 4,64 méter hosszú, 1,93 méter széles és 1,62 méter magas Ocean formája a 22 colos kerekekkel, rejtett kilincsekkel és karcsú lámpákkal nem titkolja, hogy elektromos autóról van szó.
A belső tér is annyira letisztult, amennyire lehet, középen egy 16 colos érintőképernyővel
és a kormánykerék mögötti 9,8 colos műszeregységgel, a csomagtartó öt ülés mögött 566 literes.
Az Ocean alapmodellje 300 lóerőre képes, de később érkezik egy csúcsváltozat, aminek a teljesítményét még nem árulták el, de azt igen, hogy 3 másodpercen belül gyorsul százra.
Az akkumulátor 80 kilowattórás, amivel 480 kilométeres hatótávot ígérnek, a 150 kilowattos villámtöltéssel fél óra alatt feltölthető.
Nem maradnak el az érdekes megoldások sem, az Ocean gyártása során minél több környezetbarát anyagot és hulladékot használtak fel, és ott a California mód, ami
egy gombnyomásra lehúzza az összes ablakot, beleértve a hátsó szélvédőt, és kinyitja a napelemes tetőablakot is, hogy minél jobban kiélvezhesd a napsütéses autózást.
Még egy kicsit várnunk kell arra, hogy az Ocean az európai utakra is megérkezzen,
elsőként az amerikai vásárlók kapják meg 2021-ben. A Fisker tervei szerint 37 500 dollárról indul az ára, ami körülbelül 12 millió forintot jelent, miközben a hasonló kategóriájú Tesla Model Y alapmodellje, ami szintén 2021-ben érkezik, legalább 39 ezer dollárba kerül majd.