Egészen egyszerű oka van ennek.

Úgy tűnik, hogy nem tett jót a Forma–1 népszerűségének – legalábbis a közösségi oldalakon – a Red Bull idei brutális dominanciája. A közösségi oldalak adatelemzésével foglalkozó Buzz Radar új kutatása szerint ugyanis a közösségi médiában drámai visszaesés mutatkozik az F1 említésének számában, valamint az új követők bevonzása is megtorpant.

A kutatás során – mesterséges intelligencia segítségével – 70 millió szurkolói bejegyzést elemeztek, majd végül arra a következtetésre jutottak, hogy

  • az év első hónapjában 70,2%-kal esett vissza az F1-es említések száma 2022 azonos időszakához képest, valamint
  • az elmúlt egy évben 46,29%-kal csökkent az F1-hez köthető jelentős oldalak követőszámának növekedése,
  • azok elérése pedig 64,1%-kal esett vissza.

Megjegyeznénk, hogy az utolsó futam utolsó köréig kiélezett 2021-es szezon igencsak sokat dobott a következő évre a sportág közösségi médiás népszerűségén, vagyis volt honnan visszaesni.

  • Említések 2023-ban: 1,83 millió (2022-ben 6,14 millió, 2021-ben 3,19 millió)
  • Új követők 2023-ban: 489 370 (2022-ben 911 150, 2021-ben 624 270)
  • Elérések 2023-ban: 22,16 milliárd (2022-ben 61,73 milliárd, 2021-ben 35,63 milliárd)

(Forrás: Autosport.com, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Kiválasztották a 11. Forma–1-es csapatot

Nagyon-nagyon közel került a Forma–1-hez az amerikai istálló.

Komoly zűrzavart okozhat az F1-ben, ha Hamilton helyett Massát kiáltják ki 2008 világbajnokának

A Mercedes szerint szappanopera a Massa-ügy, de érdeklődve figyelik Lewis Hamilton Max Verstappennel szemben elbukott vb-címe miatt is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Még több erő és luxus a Land Rover Defenderben

Így járt az ember, aki be akarta bizonyítani, hogy a Cybertruck csomagtartója nem csukódik az ujjára

Még tovább dőlhet a dominó a Red Bullnál

További cikkeink a témában