Bevált recept szerint, de vadonatúj alapokra építette fel a Volkswagen a népszerű lakóautójának új generációját. A California már nem a Transporterre, hanem a Multivanre épül, ezért nemcsak nagyobb, hanem sokoldalúbb is lett az elődjénél, és most először plug-in hibrid változatban is kapható lesz.

Már évtizedek óta kempingeztek a Volkswagen kisbuszával, gondolj csak az ikonikus hippibuszra, amikor a német gyártó hivatalosan is felvette a kínálatába a lakóautót. 1988 óta több mint 280 ezer példányban kelt el a California, aminek most bemutatkozott a legújabb generációja, és bár a receptje ismerős lehet, a műszaki alapok teljesen újak. A lakóautó eddig a Transporter alapjára épült, de a haszonjármű idén bemutatkozó utódja már a Ford Transit Custom testvérmodellje lesz, ezért a személyautós platformra épült Multivan adta az új California alapját.

Csak azért nem olyan nagy meglepetés az új California érkezése, mert a Volkswagen múlt nyáron már előzetest adott belőle

egy tanulmányautóval, és most kiderült, hogy szinte változtatás nélkül gyártásba kerül a koncepció. Az alapokat a Multivan nyújtott változata adja hozzá, ezért a hossza 5,17 méterre növekszik, 27 centivel nagyobb az elődjénél. A szélessége négy centivel 1,94 méterre nőtt, a magassága azonban maradt 1,99 méteres, hogy az új California még az összehajtott sátorral a tetején is beférjen a szabványos magasságú parkolóházakba.

Az új alapok lehetővé tették, hogy a California mostantól mindkét oldalára kapjon egy tolóajtót,

ezzel még praktikusabb lett. A tolóajtók fölé pedig mind a két oldalon kihúzható árnyékoló kerülhet, ezért szabadon választható, hogy az autó melyik oldalára állítjuk fel a kempingasztalt és a székeket. A fedélzeti rendszerek kezelése is egyszerűbb lett, az autóban lévő 5 colos érintőképernyőről vagy okostelefon-alkalmazásról lehet programozni az állófűtést, kapcsolgatni a hangulatvilágítást, ellenőrizni a lakóautó folyadéktartályait vagy akkumulátorát.

A Volkswagen rögtön többféle változatban vezeti be az új lakóautóját.

Az alapmodell a California Beach, tulajdonképpen egy három üléssoros, hatüléses Multivan a felnyitható sátortetővel, amivel 1,3-ról 2,1 méteresre lehet növelni a belső magasságot, és ketten kényelmesen elférnek a 2,05-ször 1,14 méteres felső ágyon. Az ötüléses Beach Tour háromszemélyes hátsó üléspadját is le lehet dönteni, a kihajtható 1,98-szor 1,33 méteres matracon pedig még ketten tudnak aludni. A hátrafordítható első ülések és a fedélzeti akkumulátor is ehhez a változathoz járnak.

Még sokoldalúbb a California Beach Camper, ami szintén ötüléses, de a csomagtérből egy gázfőzős minikonyhát lehet elővarázsolni, és 230 voltos fedélzeti csatlakozója is van.

A négyüléses California Coast ugyanakkor már teljes értékű lakóautó, nagyobb konyhával, mosogatóval és hűtőszekrénnyel,

míg a csúcsmodell a California Ocean, amit állófűtéssel, automata klímával és szebb kárpitokkal szerelnek. A két legjobban felszerelt modell, a Coast és az Ocean tisztavíz-tartálya immár 28 literes, öt literrel nagyobb, mint az előző generációban.

A műszaki tartalom újdonsága, hogy a kétliteres, 150 lóerős turbódízel és a szintén kétliteres, 204 lóerős turbós benzines mellett most először plug-in hibrid változatban is rendelhető lesz a California. A Volkswagen lakóautója ráadásul már a rendszer legújabb változatát kapja meg, a korábbi 1,4-es helyett 1,5 literes benzinmotorral, nagyobb akkumulátorral és 245 lóerős kombinált teljesítménnyel.

A California ráadásul összkerékhajtással párosítja a hibrid rendszert, amivel akár két tonnát is vontathat, ez egy lakóautónál extrán jól jöhet.

Karakteres maradt a California dizájnja is, a Multivan után ehhez a modellhez is rendelhető a Bulli által inspirált kétszínű fényezés, a narancs-ezüst és a vörös-fekete mellett csak a lakóautóhoz lehet kérni a kék-fehér kombinációt. Még a sátortető színét is ki lehet választani a kék, a barna és a bazaltszürke közül. A vadonatúj California már júniustól rendelhető lesz a kereskedésekben, az első példányok az év második felében kerülnek az utakra, és ezek után mi mást mondhatnánk: alig várjuk, hogy belakjuk a Volkswagen új lakóautóját.

Ez is érdekelhet:

Protokollbusz és családi egyterű, egyben – Volkswagen Multivan-bemutató

Elvittük egy körre a haszonjármű-alapok helyett már személyautónak épített Volkswagent.

Plug-in hibrid is lesz a Ford lakóautójának új generációjából

Okos megoldásokkal mutatkozik be az új Transit Custom Nugget.

Minden, amit a Volkswagen Transporter következő generációjáról tudni lehet

Az új Transporter nem a Multivan áruszállító változata lesz.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés