A Volkswagen feladta, hogy a jövőben haszongépjárműveket masszírozzon át személyautókká, inkább új platformra helyezte a Multivant, mi pedig elvittük egy próbakörre az eső áztatta Frankfurt környékén.

A legnagyobb német autógyártó úgy döntött, segítő kezet nyújt a kényelmesen utazni vágyó többgyermekes családoknak, és bemutatta a személyautó-platformra épült, a T7 szinonimájaként szimplán csak New Multivan névre keresztelt csapatszállítóját.

Az új Multivan a legendás T sorozat legfrissebb modellje, eddig a Transporter padlólemezére volt ültetve, amiről itt is írtunk korábban, most pedig hegemón módon a Sharan és talán a Touran babérjaira is tör. Szükség is van erre, mert az SUV-k által megszorongatott egyterűek piacán kialakult egy vákuum, amit épp ideje volt betöltenie valakinek egy vakmerő, határozott húzással.

Miért is kellene egy tonnás rakomány szállítására tervezett autóba ültetni a családot, vagy a delegációt, ha a feladatra egy méretesebb személyautó is képes? Nem kell. Ezért a Multivan rövidebb és alacsonyabb lett, de mindezt olyan rafináltan tette, hogy beülve és fészkelődve észre sem vesszük.

A személyautósága számtalan előnyt rejt, a javarészt alumíniumkarosszériát csak a hátsó részen szükséges acélerősítéssel ellátni, amitől kisebb lett a jármű tömege, az így kapott szerkezet pedig az elektronikának, a motorikus fejlesztéseknek, de még a futóműnek is új lehetőségeket nyitott.

A főleg dél-európai országokra jellemző, alacsony szerkezetű, új építésű garázsok árkádfödémei indokolják az újraoptimalizált, csökkentett belmagasságot. Ezt tudatosan ellensúlyozza a monumentális panorámatető, amely okosan az autó tetejének felső síkjába illeszkedik, pár centis rést nyitva a tetőkárpit jelentős részén. A hatalmas felületen beömlő fény a hátsó teret szinte beragyogja, ezt még a felhős idő ellenére is imádtuk.

Nem a levegőbe beszélünk, a gigantikus panorámatető előzékenyen átadja a főszerepet a külső környezetnek

Az ülések memóriás és fűthető opciói nem csak elöl érhetők el, és egy új szabványnak köszönhetően a hátsó ülések rendkívül gyorsan variálhatók, vagy akár egy mozdulattal kivehetők. A középső kartámasz egy sínen hátratolható és multifunkciós asztallá alakítható, amely a sín hosszában bárhol rögzíthető, szabadon lehet rendezgetni a belteret, annak tükrében, hogy tárgyalás folyik hátul, vagy a Netflix Kids streamje uralja a benn ülők figyelmét.

Harman Kardon hifi felel a szórakoztatásért, és mindenkinek jut USB-töltő is. A hátsó tolóajtókért sem szükséges aggódni, elektromosan vezérelhetők és a műszerfalról is becsukhatók, a hanyag gyerekek sem pottyanhatnak ki menet közben.

A 137 lóerős, hétfokozatú DSG váltós 1,5-ös TSI motoros Multivan rövidebbik változata kis híján 13 millió forint, innen indul a kínálat, a csúcson a 18 milliós Plug-in Hybrid verzió pihen. 204 lóerős 2.0 TSI-vel már 16 millió forint alatt is elvihető a T7, aki maradna a dízelnél, egyelőre várnia kell, az később érkezik. Manuális váltó viszont nincs többé, az új Multivan kizárólag automata váltóval készül.

Az 1.4 TSI hibrid motorjai

A T7 nem veszítette el az eddigi képességeit, inkább bővítette azokat, és bár kicsi az esélye, hogy olyan kultautó legyen, mint a T sorozat első generációja volt, de az ősét sem a gyűjtőknek gyártották, hanem a kor követelményeinek kívántak megfelelni, ami a Volkswagennek még hatvan év után is sikerül.

(A szerző felvételei.)

Ez is érdekelhet:

Népautó lehet a következő elektromos Volkswagenből

Minden eddiginél olcsóbb lesz az ID. Life szériaváltozata.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés