Az ID.3-nál kisebb elektromos autón dolgozik a Volkswagen, és a müncheni autószalonon bemutatott ID. Life éveken belül sorozatgyártásba kerülő változata az egyik legolcsóbb villanyautónak ígérkezik.

Még kisebb és még elérhetőbb elektromos autón dolgozik a Volkswagen, és ennek előzeteseként mutatta be az ID. Life névre keresztelt tanulmányautót a müncheni autószalonon. A kompakt méretű crossover valószínűleg ID.2 vagy ID.1 néven kerül majd gyártásba az ID.3 kisebb testvéreként, és az egyik legolcsóbb elektromos autónak ígérkezik.

A dizájn merészen eltér a Volkswagen jelenlegi elektromos autóinak stílusától,

hiszen míg az ID.3, az ID.4 és a hamarosan érkező ID.5 is ugyanazt az áramvonalas, lekerekített formájú témát folytatja, addig az ID. Life egy szögletesebb, masszívabb crossover lett, ami inkább a T-Cross rokonának tűnik, de az első Golf vonalait is bele lehet látni.

Az ID. Life műszaki téren is eltér a legújabb elektromos Volkswagenektől,

mert bár ez is az MEB padlólemezre épül, de a villanymotorja nem a hátsó, hanem az első kerekeket hajtja. A teljesítménye figyelemreméltó, 234 lóerő, amivel 6,9 másodperc alatt gyorsul százra, a 180 km/óránál korlátozott végsebessége is több annál, mint ami a városba szükséges.

A 4,09 méteres hosszához képest egészen nagy akkumulátor került az ID. Life alá,

a nettó 57 kilowattórás telep egy feltöltésével 400 kilométeres hatótávot ígér a Volkswagen. A belső tér berendezése annyira egyszerű, amennyire csak lehetséges, középső kijelző helyett az okostelefonunkat használhatjuk, és minden anyag újrahasznosított.

Az ID. Life érdekessége a műszerfalból kihúzható vetítővászon, ahol projektorral filmeket nézhetünk, ehhez pedig az üléseket kényelmes kanapévá lehet alakítani.

Az autóban akár 2,25 méter hosszú tárgyak is szállíthatók, csomagtérből pedig több is van: a hátsó 410 literes alatt egy 108 literes rekesz, az orrában lévő 68 literes tér felett pedig egy 8 literes tároló a kábeleknek.

Mivel egy crossoverről van szó, ezért a Volkswagen még a terepszögeket is megadta hozzá (elöl 26, hátul 37 fok), és a 19 centiméteres hasmagasság mutatja, hogy a városi akadályokon sem fog fennakadni az autó.

A sorozatgyártású változatára még néhány évet várnunk kell, de érdemes: a 2025-ben érkező újdonság árát 20 ezer euróra ígéri a gyártó.

Ez is érdekelhet:

Szokjunk hozzá, hogy ez az új Passat – Teszt: VW ID.4

Tágas, csendes, kényelmes. Viszont ezzel az új nagy Volkswagennel nincs többé 180-as suhanás az Autobahnon és nincs egy seggel legurulás sem Münchenig.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
10% Naná, és nagyon keményen.
50% Igen, de menedzselhető.
40% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés