Az ID.3-nál kisebb elektromos autón dolgozik a Volkswagen, és a müncheni autószalonon bemutatott ID. Life éveken belül sorozatgyártásba kerülő változata az egyik legolcsóbb villanyautónak ígérkezik.
Még kisebb és még elérhetőbb elektromos autón dolgozik a Volkswagen, és ennek előzeteseként mutatta be az ID. Life névre keresztelt tanulmányautót a müncheni autószalonon. A kompakt méretű crossover valószínűleg ID.2 vagy ID.1 néven kerül majd gyártásba az ID.3 kisebb testvéreként, és az egyik legolcsóbb elektromos autónak ígérkezik.
A dizájn merészen eltér a Volkswagen jelenlegi elektromos autóinak stílusától,
hiszen míg az ID.3, az ID.4 és a hamarosan érkező ID.5 is ugyanazt az áramvonalas, lekerekített formájú témát folytatja, addig az ID. Life egy szögletesebb, masszívabb crossover lett, ami inkább a T-Cross rokonának tűnik, de az első Golf vonalait is bele lehet látni.
Az ID. Life műszaki téren is eltér a legújabb elektromos Volkswagenektől,
mert bár ez is az MEB padlólemezre épül, de a villanymotorja nem a hátsó, hanem az első kerekeket hajtja. A teljesítménye figyelemreméltó, 234 lóerő, amivel 6,9 másodperc alatt gyorsul százra, a 180 km/óránál korlátozott végsebessége is több annál, mint ami a városba szükséges.
A 4,09 méteres hosszához képest egészen nagy akkumulátor került az ID. Life alá,
a nettó 57 kilowattórás telep egy feltöltésével 400 kilométeres hatótávot ígér a Volkswagen. A belső tér berendezése annyira egyszerű, amennyire csak lehetséges, középső kijelző helyett az okostelefonunkat használhatjuk, és minden anyag újrahasznosított.
Az ID. Life érdekessége a műszerfalból kihúzható vetítővászon, ahol projektorral filmeket nézhetünk, ehhez pedig az üléseket kényelmes kanapévá lehet alakítani.
Az autóban akár 2,25 méter hosszú tárgyak is szállíthatók, csomagtérből pedig több is van: a hátsó 410 literes alatt egy 108 literes rekesz, az orrában lévő 68 literes tér felett pedig egy 8 literes tároló a kábeleknek.
Mivel egy crossoverről van szó, ezért a Volkswagen még a terepszögeket is megadta hozzá (elöl 26, hátul 37 fok), és a 19 centiméteres hasmagasság mutatja, hogy a városi akadályokon sem fog fennakadni az autó.
A sorozatgyártású változatára még néhány évet várnunk kell, de érdemes: a 2025-ben érkező újdonság árát 20 ezer euróra ígéri a gyártó.