Már a kitűnő állapotával is felkeltette volna az érdeklődésünket a Ford klasszikus sportkompaktja. A világ egyetlen gyárilag fekete Escort RS Turbója egykor Lady Dianáé volt, most új tulajdonosát keresi.

A brit királyi család tagjai hagyományosan nemes angol márkákkal, Rolls-Royce-szal, Bentley-vel, Jaguarral járnak, de Diana szívesebben ült saját autója volánja mögé még akkor is, ha egy testőrt is kellett magával vinnie. Nem gondoltuk volna, hogy annyi autó közül éppen egy Ford Escortra esik a választása, pedig ebből a típusból több is volt neki a nyolcvanas évek első felében.

Diana az első Escortját, egy '81-es ezüst 1.6 Ghiát eljegyzési ajándékba kapta Károly hercegtől
A kabriót nem sokáig tarthatta meg Diana, mert veszélyesnek ítélte a királyi testőrség

A hétköznapi ötajtós Escortot hamarosan egy stílusos kabrióra cserélte, de a királyi testőrség nem ítélte elég biztonságosnak a vászontetős autót, ezért másik modellt javasoltak neki. Dianának tetszett az Escort RS Turbo, a Fordnál pedig kitalálták, hogy az akkoriban kizárólag fehérben kapható típusból

a hercegnének külön gyártanak egy feketét, az elsőt és egyetlent ebben a színben.
Az első Escort RS Turbo 1,6-os motorja 132 lóerős volt, amivel 8,7 másodperc alatt gyorsult szárzra, és 200 km/óra volt a végsebessége. Csak fehérben lehetett kapni

1985 augusztusában helyezték forgalomba a fekete Escort RS Turbót, amit a szériától eltérő hűtőmaszkkal szereltek, adóvevő rádióval a kesztyűtartóban, és egy plusz visszapillantó tükörrel a mindig az autóban utazó testőr számára.

Dianát gyakran látták az autóval furikázni Londonban, gyakran Vilmos herceg is vele utazott a hátsó ülésen.

Miért ragaszkodott Diana az Escorthoz? Talán mert népautónak számított, és nem érezte magát különbnek másoknál,

mindenesetre ez az RS Turbo volt az utolsó Escortja. A királyi családban nem tudták elképzelni, hogy a leendő királyné és a trónörökös ilyen autóval járjon, ezért Diana előkelőbb autókra váltott, Audi 80 Cabriolet-val, Jaguar XJS-sel és Mercedes SL-lel is lehetett látni.

1988-ban már nem volt rá szükség, az alig 6800 mérföldet futott RS Turbót visszaküldték a Fordhoz,

ahol a kormányzati értékesítésért felelős vezető vette meg a feleségének. Az autót később, 1993-ban egy rádióműsorban sorsolták ki, még mindig csak 12 ezer mérfölddel az órájában, 2008-ban pedig egy Ford RS-modellekre szakosodott gyűjtő szerezte meg a kollekciójába.

Az RS Turbo kitűnő állapotban van, és még csak 25 ezer mérföld van benne, ami 40 ezer kilométernek felel meg.

Időközben visszakapta az eredeti rendszámtábláját, és jár hozzá minden dokumentáció, számla a karbantartásokról, fényképek és más királyi relikviák. A nép hercegnőjének sportkompaktjára augusztus végén lehet licitálni a Silverstone Auctions árverésén.

Ez is érdekelhet:

Ford Escort még nem volt olyan értékes, mint Lady Dianáé

Károly hercegtől kapta eljegyzési ajándékba, most eladó.

A Mustang kistestvére volt ez a kevésbé ismert Ford

Az olajválság keltette életre a kétüléses amerikai kupét.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés