A naptár szerint is itt volt az ideje a Fiesta ráncfelvarrásának, a Ford többek között új fényszóróval és egy erősebb motorral tette érdekesebbé a kisautóját.

2016-ban jelent meg, és a következő évtől kapható a Fiesta hetedik generációja, ezért a naptár szerint is itt volt az ideje egy alaposabb ráncfelvarrásnak. A Ford elég jól eltalálta a kisautóját, ezért nem kellett változtatni az alapokon, de részleteiben azért tud újat mutatni a Fiesta, ami még mindig a legtöbb élményt adó modellnek számít a kategóriájában.

A modellfrissítés legfeltűnőbb része az új orr, amelyen a fényszórók alapból is LED-esek,

felárért pedig már a nagyobb kategóriákból ismerős mátrixfényszóró is elérhető, ez képes a szembejövő vakítása nélkül tartani a távfényt. Új a nagyobb hűtőmaszk, aminek a közepére került a Ford-embléma, és újak a sötétebb hátsó lámpák is.

A Fiesta kínálata továbbra is széles, az alapmodelleken kívül elérhető marad a sportos ST-Line, a szabadidős Active és az abszolút csúcsmodell, az izmos ST is. A választékba hétféle új kerék és két újabb fényezés érkezett, a Vignale rendelhető csomag lett,

az ST-nél pedig elérhetővé vált a feltűnő Mean Green szín, amit a Puma ST-vel mutatott be a Ford.

A motorkínálat ismerősen indul, a háromhengeres 1.0 Ecoboost 100 és 125 lóerővel választható, az utóbbihoz 48 voltos mild hibrid rendszer és hétfokozatú duplakuplungos váltó is kérhető.

Újdonság az egyliteres motor 155 lóerős változata, ami a Pumából lehet ismerős, ez mindenképpen kézi váltós és mild hibrid.

A 200 lóerős ST maximum nyomatéka pedig 290-ről 320 Nm-re nőtt.

A belső téren szinte semmit sem kellett változtatni, de a Puma és a Focus után ide is bekerült a 12,3 colos színes képernyővel helyettesített műszeregység,

ami opcióként kérhető a hagyományos számlapok helyett. A Fiesta biztonsági felszereltsége eddig is példásan teljes volt, ez most a rossz irányban haladásra figyelmeztető rendszerrel bővült.

Ez is érdekelhet:

Kisautót még nem élveztünk úgy, mint az új Fiestát

Egy literből nem lehet kihozni ennél több élményt.

Két-három hengerrel is szuper – Ford Fiesta ST-teszt

Köbcentit és hengert is vesztett elődjéhez képest az erős kisautó, a lényeg viszont soha nem a szám, hanem az élmény.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában