Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Mindent beleadtak a Fordnál az új Focus tervezésekor, hiszen mégiscsak a gyártó egyik legnépszerűbb típusáról van szó, aminek előző három generációjából 1998 óta 16 milliót adtak el világszerte, ebből hétmilliót az európai vevőknek. Tiszta lappal indult a tervezés, semmit nem vettek át az elődből, de a cél az volt, hogy annál is praktikusabb, kényelmesebb, biztonságosabb legyen, és mindenekelőtt jobb legyen vezetni.

A Focusnál a vezetés élménye mindig kiemelten fontos,

ez is eladja a típust a képességeivel nagyon hasonló Astra vagy Golf ellenében. Meséltük már, hogy az ezer köbcentis, háromhengeres, de 125 lóerős motorral is milyen jól szalad a Focus, és akkor azt mondtuk, hogy egyelőre ez az egyetlen választható benzinmotor.

Az árlistára időközben megérkezett a nagyobb benzines is, az 1,5 literes EcoBoost, ami 150 és 182 lóerővel is kapható, ezek közül az utóbbit vezettük a Focus magyarországi bemutatóján.

ez pedig nem is az igazi ST, az később érkezik, hanem a csak stílusában hasonló ST-Line. Aztán megtudod, hogy ez is háromhengeres.

Puff neki, mit számít, amikor ennyire jól megy? A Fordnál nagyon tudnak valamit, mert a motor zaját és a rezgéseit teljesen elszigetelték az utastértől, vezetés közben meg nem mondanád, hogy hány henger dolgozik a gépháztető alatt, még a hangjáról sem.

A jelenleg legerősebb Focusban minden megvan, hogy jól érezd magad a kormány mögött.

A vaskos volán jó fogású, és pontosan úgy fordíthatod rá vele az autót az ívre, ahogyan fejben kitaláltad, és a Focus követi is a parancsaidat. A korábban próbált 125 lóerős Focusban hátul még csatolt lengőkaros, ebben már multilink a futómű, de a gyáriak szerint úgy hangolták, hogy nem lehet észrevenni a kettő közt különbséget. Ezt csak megerősíteni tudjuk.

A tesztvezetés pedig olyan helyre vitt, hogy alaposan próbára tudtuk tenni az ST-Line esetén egy centivel ültetett Focus kanyarképességeit. Gyöngyösről a Mátra felé vettük az irányt, ahol a 24-es út Mátraházától Parádsasvárig mesésen kanyargós szerpentin, és ami a legjobb benne, az egész szakaszt nemrég újították fel, szóval hibátlanul sima az aszfaltja.

Az új Focus pedig nemcsak apa kedvence lehet, hanem a családé is.

4,38 méteres hossza és 2,7 méteres tengelytávja is nagyobb lett a korábbihoz képest, ami azt jelenti, hogy a hátsó üléseken kényelmesen el lehet férni, és a 375 literes csomagtér is bővült. A korábbi tesztautó 18 colos kerekéhez képest ezt a német rendszámost 17-esekkel szerelték, amivel már éppen elég komfortos volt rosszabb úton is.

Amit elvárhatunk egy kompakt autótól, azt a Focus mind tudja, többek között:

  • 8 colos érintőképernyő, navigációval, és ami egyre fontosabb, okostelefon-tükrözéssel, amin simán megy a Google Maps és a Waze is
  • sávtartó és távolságtartó rendszer
  • önállóan parkoló asszisztens
  • LED-es fényszóró
  • vezeték nélküli mobiltöltő
  • B&O Play hifi
  • plexire vetítő head-up display

A német rendszámos tesztautóban ezek mind, és még sok más is benne volt, így 8,6 millió forintra jött ki a listaára.

Focus azonban nem csak ez az egyféle van, úgyhogy mindenki megtalálhatja a neki tetszőt. 5,5 millió forinttól indul az árlista, a képeken látható sportos ST-Line mellett ott van a jól felszerelt Titanium, az elegáns Vignale, és lesz egy megemelt szabadidős változat is Active néven.

és a legjobb, hogy akár azt is lehet kérni ezzel a nagyszerű 182 lóerős motorral, ST-Line kivitelben. Mutatunk néhány példát a választékra, a színeket is nagyon eltalálták:

Ha tehát nem csak arra kell neked az autó, hogy a villamos helyett a dugóban üldögélhess benne, hanem szeretsz vezetni, és élvezed, ha kanyargós az út, akkor nézd meg az új Focust, mielőtt döntesz.

Ez is érdekelhet:

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.