Megszokhattad, hogy az új autók alapváltozatai háromhengeres motort kapnak, de ez egy sportosba öltöztetett, ST Line kivitelű Focus, ami 182 lóerős, és ennek sincs több henger az orrában. Egy próbakör után cseppet sem bánjuk.

Mindent beleadtak a Fordnál az új Focus tervezésekor, hiszen mégiscsak a gyártó egyik legnépszerűbb típusáról van szó, aminek előző három generációjából 1998 óta 16 milliót adtak el világszerte, ebből hétmilliót az európai vevőknek. Tiszta lappal indult a tervezés, semmit nem vettek át az elődből, de a cél az volt, hogy annál is praktikusabb, kényelmesebb, biztonságosabb legyen, és mindenekelőtt jobb legyen vezetni.

A Focusnál a vezetés élménye mindig kiemelten fontos,

ez is eladja a típust a képességeivel nagyon hasonló Astra vagy Golf ellenében. Meséltük már, hogy az ezer köbcentis, háromhengeres, de 125 lóerős motorral is milyen jól szalad a Focus, és akkor azt mondtuk, hogy egyelőre ez az egyetlen választható benzinmotor.

Az árlistára időközben megérkezett a nagyobb benzines is, az 1,5 literes EcoBoost, ami 150 és 182 lóerővel is kapható, ezek közül az utóbbit vezettük a Focus magyarországi bemutatóján.

ez pedig nem is az igazi ST, az később érkezik, hanem a csak stílusában hasonló ST-Line. Aztán megtudod, hogy ez is háromhengeres.

Puff neki, mit számít, amikor ennyire jól megy? A Fordnál nagyon tudnak valamit, mert a motor zaját és a rezgéseit teljesen elszigetelték az utastértől, vezetés közben meg nem mondanád, hogy hány henger dolgozik a gépháztető alatt, még a hangjáról sem.

A jelenleg legerősebb Focusban minden megvan, hogy jól érezd magad a kormány mögött.

A vaskos volán jó fogású, és pontosan úgy fordíthatod rá vele az autót az ívre, ahogyan fejben kitaláltad, és a Focus követi is a parancsaidat. A korábban próbált 125 lóerős Focusban hátul még csatolt lengőkaros, ebben már multilink a futómű, de a gyáriak szerint úgy hangolták, hogy nem lehet észrevenni a kettő közt különbséget. Ezt csak megerősíteni tudjuk.

A tesztvezetés pedig olyan helyre vitt, hogy alaposan próbára tudtuk tenni az ST-Line esetén egy centivel ültetett Focus kanyarképességeit. Gyöngyösről a Mátra felé vettük az irányt, ahol a 24-es út Mátraházától Parádsasvárig mesésen kanyargós szerpentin, és ami a legjobb benne, az egész szakaszt nemrég újították fel, szóval hibátlanul sima az aszfaltja.

Az új Focus pedig nemcsak apa kedvence lehet, hanem a családé is.

4,38 méteres hossza és 2,7 méteres tengelytávja is nagyobb lett a korábbihoz képest, ami azt jelenti, hogy a hátsó üléseken kényelmesen el lehet férni, és a 375 literes csomagtér is bővült. A korábbi tesztautó 18 colos kerekéhez képest ezt a német rendszámost 17-esekkel szerelték, amivel már éppen elég komfortos volt rosszabb úton is.

Amit elvárhatunk egy kompakt autótól, azt a Focus mind tudja, többek között:

  • 8 colos érintőképernyő, navigációval, és ami egyre fontosabb, okostelefon-tükrözéssel, amin simán megy a Google Maps és a Waze is
  • sávtartó és távolságtartó rendszer
  • önállóan parkoló asszisztens
  • LED-es fényszóró
  • vezeték nélküli mobiltöltő
  • B&O Play hifi
  • plexire vetítő head-up display

A német rendszámos tesztautóban ezek mind, és még sok más is benne volt, így 8,6 millió forintra jött ki a listaára.

Focus azonban nem csak ez az egyféle van, úgyhogy mindenki megtalálhatja a neki tetszőt. 5,5 millió forinttól indul az árlista, a képeken látható sportos ST-Line mellett ott van a jól felszerelt Titanium, az elegáns Vignale, és lesz egy megemelt szabadidős változat is Active néven.

és a legjobb, hogy akár azt is lehet kérni ezzel a nagyszerű 182 lóerős motorral, ST-Line kivitelben. Mutatunk néhány példát a választékra, a színeket is nagyon eltalálták:

Ha tehát nem csak arra kell neked az autó, hogy a villamos helyett a dugóban üldögélhess benne, hanem szeretsz vezetni, és élvezed, ha kanyargós az út, akkor nézd meg az új Focust, mielőtt döntesz.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon