Egész modellcsaládot tervezett az új Focusból a Ford, és most megérkezett a legújabb változat, a szabadidős kombi. Az Active Wagon nemcsak stílusával tér el, hanem megemelt futóművet és extra üzemmódokat is kapott.
A sportos ST-Line és az elegáns Vignale mellett Active néven szabadidős változatban is elkészítette az új Focust a Ford.
A bemutatóján még csak a kompakt ferdehátú változatot leplezték le, de már akkor lehetett tudni, hogy kombi is lesz belőle. Most megmutatták, hogyan néz ki az a családi Focus, amivel nem gond letérni az épített útról.
A Focus Active kombi megkapja az összes kiegészítőt, ami ebben a műfajban elvárható, így a fényezetlen fekete műanyag védőburkolatokat, a fémszínű alsó borítást, az egyedi könnyűfém kerekeket és a tetősíneket is.
A szabadidős kombi ezzel a crossoverek alternatívája lehet, ha nem szeretsz az átlagosnál sokkal magasabban ülni.
A szabadidős külső pedig nem csak a látszat.
A Focus Active futóművét elöl 30, hátul 34 milliméterrel megemelték, hogy ne akadjon fenn a földúton, és bár összkerékhajtás nincs hozzá, de spéci üzemmódok igen.
Az Eco, Normal és Sport mellé ott a sáros, havas, jeges útra való Slippery és a homokra szánt Trail mód, ami a kerekek kipörgését szabályozza.
Minden másban az Active kombi is megegyezik a többi Focusszal,
a motorkínálata az 1 és 1,5 literes, háromhengeres, akár 182 lóerős EcoBoost benzinesből, valamint az 1,5 és 2 literes, akár 150 lóerős EcoBlue dízelből áll, kívánságra nyolcfokozatú automata váltóval, és a típus összes biztonsági és kényelmi extrája is elérhető hozzá.