Teljes titokban zajlott a Ford GT fejlesztése, melyhez csak a vállalat legjobb mérnökeinek és formatervezőinek volt hozzáférése, így valóban hatalmas durranás volt, amikor 2015-ben leleplezték az eredetileg versenyautónak készített sportautót. A Ford GT egyik legszebb változata a hagyományőrző Heritage Edition.

1966-ban szerezte meg a Ford GT40-es az első győzelmét a Le Mans-i 24 órás versenyen, aminek ötvenedik évfordulójára készült el a Ford GT versenyváltozata is. Az LM GTE Pro kategóriában induló autóval végül az első és a harmadik helyet szerezték meg 2016-ban, amivel beteljesítették az ígéretet.

1966-os győzelme annyira meghatározó volt, hogy az egész világ erről beszélt, és még film is készült róla Christian Bale és Matt Damon főszereplésével.

Nagyon szépen mutatott a címlapokon a Le Mans-i célegyenesben befutó három autó, amivel az amerikaiak ott szúrtak Enzo Ferrariba, ahol a legjobban fájt neki. Előtte viszont az autó fejlesztésében is részt vállaló Ken Miles és Lloyd Ruby egy másik 24 órás versenyen is bizonyította a GT40-es versenyképességét.

1965-ben a Daytonában rendezett 24 órás versenyen futottak be első helyen a 98-as rajtszámú Ford GT40-essel. Ezt a fehér fényezésű autót könnyű volt felismerni fekete orráról és a piros csíkokról. Ennek nyomán készült el a Heritage Edition limitált szériája is, csak itt már a fekete fényezés helyett a karbon panelek váltak láthatóvá.

Ötven darab készült a Ford GT Heritage Editionből, de ezek közt is különleges az arany felniken guruló autó.

Mindenki egy színmintákkal és kárpitokkal tömött szénszálas dobozt kapott, aki maga állította össze a Ford GT-jét. Ez a látványos rendelési csomag ehhez az autóhoz is megvan még, melyből a piros féknyergek, karbon tükörházak és az élénk piros alcantara kárpitozású sportülések egészítik ki a hagyománytisztelő GT-t.

Opciókkal együtt 995 300 amerikai dolláros árcédula lógott a Ford GT ablakán, amit újonnan Kanadába szállítottak. A Ford és a vevők közötti szigorú szerződés azonban részletesen kitér az autó értékesítésére, így csak évekkel később lehet túladni az autón abban a reményben, hogy megtérül a befektetés.

Szinte új még a Ford GT, hiszen csak 785 kilométer van az órájában, tehát egyértelműen gyűjtői darab.

Rengeteg kritika érte a Ford GT-t a 3,5 literes, EcoBoost V6-os motor miatt, ami miatt az amerikai nyolchengeres motorok hívőinél felértékelődött az előző, 2005-ös Ford GT. A hathengeres blokkot ráadásul nem is kifejezetten a GT számára fejlesztették, hanem az F-150 pickupban is ezt használják. Jelentős változtatásokkal (nagyobb turbófeltöltők, szárazkarteres kenés, egyedi vezérműtengelyek) került be a Ford GT-be 660 lóerős teljesítménnyel és közel 750 Nm nyomatékkal. Hozzá a Getrag hétfokozatú duplakuplungos automata váltója és hátsókerék-hajtás csatlakozik.

Felfüggesztése nyomórudas, ahogyan a Forma–1-es autóké is. Komfort módban 120 mm a hasmagasság, melyet versenypályára optimalizált üzemmódban 70 mm-re állít be a hidraulika. Álló helyzetből nagyjából 3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a negyedmérföldes távot (402 méter) 10,8 másodperc alatt futja le a Ford GT.

Ez is érdekelhet:

Versenyautónak született, és ezen a Ford GT-n ez látszik is

Versenyautónak született, de az utcára szelídítették a Ford GT-t, melyhez már újonnan sem volt könnyű hozzájutni.

A Ford most már tényleg befejezi a GT gyártását

Már csak egy pár példány marad a limitált szériából.

Az igazi már elfogyott, de Lego Ford GT-d még lehet

Ha a Lego Ford GT-t megvennéd a „gyereknek”, akkor várj márciusig!

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában